  • 11. Data: 2005-06-20 07:25:30
    Temat: Re: Fotoradar - właściciel auta bez prawa jazdy
    Od: "Michal.b" <mike01@skasujto_polbox.com>

    Ryszard Rączkowski napisał(a):

    > Właściciel wozu, jeśli nie prowadził go we wskazanym momencie, to ma
    > wskazać użytkownika i jeśli miga się z tą czynnością, wówczas ma
    > zastosowanie sankcja karna. NIE mają tutaj zastosowania przepisy o
    > nieobciążaniu rodziny a i nie mamy doczynienia z przestępstwem.

    a jakby własciciel zeznal, ze osoba ktora prowadzila wtedy samochod byla
    prawdopodobnie po spozyciu alko..

    to juz wtedy bylo by przestepstwo .... ??

    i czy mogby wtedy odmowic podania tozsamosci tej osoby ?

    pozdr.
    Michal B

  • 12. Data: 2005-06-20 08:30:34
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jak wybrn?ć z tej sytuacji (jak? strategię wybrać)? Czy wła?ciciel może
    > odmówić wskazania sprawcy, jeĽeli jest z nim spokrewniony? Zapłacić mandat
    > można od ręki, ale komu przydzielić punkty?

    Niech wskaze obu, a obaj niech sie przyznają. Jesli na zdjeciu nie mozna
    ustalic, ktory to z nich to nikt nie zostanie ukarany i po problemie ;)

    Witamy w Polsce.

  • 13. Data: 2005-06-20 09:27:20
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > Niech wskaze obu, a obaj niech sie przyznają. Jesli na zdjeciu nie
    > mozna ustalic, ktory to z nich to nikt nie zostanie ukarany i po
    > problemie ;)

    Kiedyś kolegium, teraz sąd grodzki dla właściciela pojazdu, sprawdź w
    kodeksie drogowym jaki na nim ciąży obowiązek. Jak nie umie wskazać kto to
    on odpowiada. To wszystko z autopsji. Miałem kolegium.

    BK

  • 14. Data: 2005-06-20 09:42:16
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > kodeksie drogowym jaki na nim ci?ży obowi?zek. Jak nie umie wskazać kto to
    > on odpowiada. To wszystko z autopsji. Miałem kolegium.

    Jesli nie wskaze. A on przeciez wskaze ;)

  • 15. Data: 2005-06-20 10:10:34
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Jesli nie wskaze. A on przeciez wskaze ;)

    Ja miałem 4 mozliwych - kazali wskazać jednego. Kodeks drogowy nie
    pozostawia luzu :(

  • 16. Data: 2005-06-20 10:34:24
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 20 Jun 2005 11:42:16 +0200,
    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> screamed:

    > Jesli nie wskaze. A on przeciez wskaze ;)

    Tia. I konkretnie o takiej a takiej godzinie samochod prowadzili obaj? <:

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 12:33:59 user up 10648 days, 0:28, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Every suicide is a solution to a problem.

  • 17. Data: 2005-06-20 11:15:49
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Tia. I konkretnie o takiej a takiej godzinie samochod prowadzili obaj? <:

    Oczywiscie ... on wskaze ze obaj jednoczesnie pojechali po towar, ale
    nie wie ktory z nich w tym czasie prowadzil. A ci dwa powiedza, ze nie
    pamietaja ktory z nich wtedy prowadzil i przyznają sie obaj ;-))))

  • 18. Data: 2005-06-20 11:27:01
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > Oczywiscie ... on wskaze ze obaj jednoczesnie pojechali po towar, ale
    > nie wie ktory z nich w tym czasie prowadzil. A ci dwa powiedza, ze nie
    > pamietaja ktory z nich wtedy prowadzil i przyznają sie obaj ;-))))

    nie róbmy człowiekowi wody z mózgu :) ....właściciel pojazdu odpowiada za to
    aby w firmie był taki regulamin korzystania z firmowego auta aby w kazdym
    momencie mógł ustalić kto kiedy i gdzie kierował jego pojazdem .......
    zostanie ukarany za brak takiego regulaminu plus zwrot kosztów postepowania
    w sądzie grodzkim

    BK

  • 19. Data: 2005-06-20 18:04:36
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > zostanie ukarany za brak takiego regulaminu plus zwrot kosztów postepowania

    Nikt nie robi wody z mózgu. Zastanawiay sie jak wybrnąć z takiej sytuacji.
    Przedstawię dwie sytuacje.
    1. W regulaminie jest ( chciałes regulamin to masz) min. że w przypadku dalszego
    wyjazdu musi być dwóch kierowców. Przyczepić sie do takiego punktu raczej nie
    można. To chłopaki pojechali. Po drodze przy okazji sikania zamienili sie bo
    kierowca był zmęczony. Żaden z nich nie ma rejestratora w domyślnym miejscu to
    nie wiedzą dokładnie w którym miejscu sikali. Akurat było to w okolicy
    fotoradaru. Nie wiedzą czy zamienili sie przed fotoradarem czy za fotoradarem.
    Każdy z nich mówi w sadzie ze nie wie czy to on w tym momencie jechał. Zdjęcie
    jest niewyraźne. Nie da się rozpoznać. Ale obydwaj zgodnie twierdzą że to na
    pewno któryś z nich.
    2. Jeden z nich pojechał po towar. Około południa. Ale jak wyjechał to
    przypomniał sobie że ma zabrać pieczątkę. To się wrócił. Drugi się go pyta gdzie
    jedzie. A tam i tam. To daj samochód odbiorę dziecko z przedszkola. Pojechał
    drugi. Któryś z nich sie nadział na fotoradar. Który. Co z tego ze na zdjęciu
    jest godzina i minuta. Oni nie potrafią określić z dokłądnośćia do 5 minut czasu
    wyjazdu. A tyle czasu minęło jak się zamienili. Zresztą po miesiącu w pierwszym
    i drugim przypadku nie można wymagać od człowieka żeby potrafił z dokładnośćią
    do 5 minut przypomiał sobie co się działo. Tomek

  • 20. Data: 2005-06-20 20:26:15
    Od: "Janek z BORu" <o...@m...com>

    > Kiedyś kolegium, teraz sąd grodzki dla właściciela pojazdu, sprawdź w
    > kodeksie drogowym jaki na nim ciąży obowiązek. Jak nie umie wskazać kto to
    > on odpowiada. To wszystko z autopsji. Miałem kolegium.

    A z jaką wysokością kary może się liczyć właściciel auta, jeśli nie wskaże
    osoby która prowadziła?

    Janek