  • 1. Data: 2008-09-24 13:50:19
    Temat: Fotoradar - odmowa podania danych: zamiast punktów czy oprócz?
    Od: Tomator <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostałem, jak wielu przede mną i wielu po mnie, laurkę z pięknym
    zdjęciem z fotoradaru. No, może nie do końca pięknym, jakościowo
    trochę odbiega. A stosunek jakości do ceny to już tragedia... Żeby tam
    jeszcze było 220km/h to byłoby się czym chwalić... Ale do rzeczy.

    W załączonym pisemku są trzy opcje:

    1. To ja kierowałem. Chętnie zapłacę 250zł i wezmę 6 pkt w w systemie
    promocyjnym!
    2. To nie ja, to on! (wypełnić kto) Dajcie jemu te punkty, on chętnie
    zapłaci!
    3. A nie powiem! Zapłacę za przemilczenie 300zł, ale zdania nie
    zmienię!

    Teraz pytanie: czy jeśli skorzystam z opcji 3, to zapłacę 300 zł i
    koniec, czy dalej ktoś będzie prowadził śledztwo i w końcu każą mi
    zapłacić jeszcze 250 i dadzą te punkty? Ja punktów nie chcę, bo nie
    słyszałem jeszcze, żeby ktoś za te punkty dostał jakąś fajną nagrodę,
    a nie lubię jak coś się marnuje.

    Czyli: punkt trzeci jest ZAMIAST punktu pierwszego, czy OPRÓCZ?

  • 2. Data: 2008-09-24 14:08:04
    Od: note11 <n...@e...net>

    > 2. To nie ja, to on! (wypełnić kto) Dajcie jemu te punkty, on chętnie
    > zapłaci!
    a opcja: to nie ja i nie wiem kto. zostawiłem kluczyki w kuchni na
    imprezie i któryś z imprezowiczów się przejechał moim samochodem jak nie
    uważałem.

  • 3. Data: 2008-09-24 14:18:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomator wrote:
> [...]
    > a nie lubię jak coś się marnuje.
    >
    > Czyli: punkt trzeci jest ZAMIAST punktu pierwszego, czy OPRÓCZ?

    oprócz
    jako właściciel pojazdu zostaniesz urakrany za to, że nie wiesz komu
    powierzyłeś pojazd.
    ukaranie sprawcy to oddzielna historia i jesli dojda kogo ukarac to
    ukarza. z racje tego, ze zdazy pewnie minac miesiac, to bedzie sad
    grodzki, nie mandat.
    dodatkowo jak sie okaze, ze to ty na zdjeciu, to jeszcze by sie poewnie
    cos znalazlo, za składania fałszywych zeznań.

  • 4. Data: 2008-09-24 16:26:31
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 24 Sep 2008 16:08:04 +0200,
    note11 <n...@e...net> screamed:
    > a opcja: to nie ja i nie wiem kto. zostawiłem kluczyki w kuchni na
    > imprezie i któryś z imprezowiczów się przejechał moim samochodem jak nie
    > uważałem.

    Skutki powyższego były omawiane wiele razy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 18:26:14 user up 11840 days, 6:21, 1 user, load average: 0.01, 0.10, 0.01 ]

    "Communism is the most painful path between Capitalism and Capitalism."

  • 5. Data: 2008-09-24 19:24:22
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Sep 24, 4:18 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > dodatkowo jak sie okaze, ze to ty na zdjeciu, to jeszcze by sie poewnie
    > cos znalazlo, za składania fałszywych zeznań.

    To obwiniony składa zeznania?

  • 6. Data: 2008-09-25 09:13:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Tomator pisze:

> [...]
    > zapłaci!
    > 3. A nie powiem! Zapłacę za przemilczenie 300zł, ale zdania nie

    Ja bym zaznaczył wszystkie i wpisał w 2 kogokolwiek.

    6008

  • 7. Data: 2008-09-25 12:10:29
    Od: "Jotemwu " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafał \SP\ Gil <u...@m...pl> napisał(a):

> [...]

    Przecież to jest najlepszy dowód na to, że fotoradary nie służą poprawie
    bezpieczeństwa na drodze a chodzi wyłącznie o kasę dla gminy. Jest prawo do
    stawiania fotoradarów to dlaczego zrezygnować z tego źródła finansowania jak
    przez gminę prowadzi jakaś bardzo uczęszczana droga. Tragedią będzie
    modernizacja drogi przechodzącej przez gminę do klasy choćby S i łatwy szmal
    się skończy.

    Odwróćmy problem. Czy można za różnicę - 300 zł - 250 zł, które i tak trzeba
    zapłacić, komornik się wmiesza, jeszcze z kosztami egzekucyjnymi i
    odsetkami,
    wymazać sobie te 6 punktów? Raczej nie. No to rachunek jest prosty. Płacić a
    na drugi raz w tym miejscu na drodze zwalniać lub szukać sponsora.

    Obawiam się że stawkę szybko podbiją i będzie to podwójna kwota mandatu.

  • 8. Data: 2008-09-25 13:39:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2008, Paweł Marcisz wrote:

    > To obwiniony składa zeznania?

    IMHO mamy paradoks wynikający z istnienia dwu odrębnych możliwych
    postępowań. W sprawie o wskazanie komu powierzył kierowanie
    pojazdem przecież nie jest *obwiniony* o kierowanie,
    kierowanie nie jest czynem karalnym, no nie? :)

    Czy z tego wynika, że powinien powiedzieć "nie powiem"?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-09-25 14:47:39
    Od: Dariusz <d...@o...pl>

    Tomator napisał(a):
    > 3. A nie powiem! Zap?ac? za przemilczenie 300z?, ale zdania nie
    > zmieni?!

    Sluchajcie a jaka jest podstawa prawna tego punktu 3 ?
    Wstawilem "fotoradar" i "mandat" w "Przeszukaj ta grupa" ale nic
    ciekawego nie znalazlem.
    Bo zalozmy ze czlowiek faktycznie nie pamieta komu uzyczyl samochodu,
    to za co jest karany?
    Rozumiem ze mozna karac za skladanie falszywych zeznan, ale tu?

  • 10. Data: 2008-09-26 00:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Dariusz wrote:

    > Bo zalozmy ze czlowiek faktycznie nie pamieta komu uzyczyl samochodu,
    > to za co jest karany?

    Za niedopełnienie obowiązku.
    Ma umieć podać komu udostępnił, jak ma sklerozę to powinien mieć
    spis na kartce :)
    Nie, nie ma obowiązku prowadzenia spisu.
    Ale podobnie nie ma obowiązku posiadania w pojeździe wagi, co
    nie uprawnia do jazdy przeładowaną ciężarówką.
    Jest obowiązek nałożony prawem, zobowiązany ma robić tak aby się
    z niego wywiązać, jak? - jego sprawa.

    > Rozumiem ze mozna karac za skladanie falszywych zeznan, ale tu?

    Szukając przykładów które bardziej przemawiają, można wziąć jakiś
    absurdalny - ale że nie mam pomysłu na *dobry*, to poczekam, może
    ktoś zapoda :)

    pzdr, Gotfryd