  • 1. Data: 2008-09-24 12:36:15
    Temat: Abonament RTV
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

    Mam pytanie,

    Nie posiadam TV z wyjściem antenowym
    ani radia w domu

    Mam monitor LCD i tuner cyfrowy.

    Czy powinienem płacić abonament?
    do tej porty opłacałem przez kilkanaście lat. Ale w końcu przyszedł czas na
    nową technologię cyfrową.

    Według tego co wczytywałem się to jak się posiada radioodbiornik albo TV
    to opłacać się powinno abonament RTV.

    Ale przecież monitor nie ma tunera TV, a abonament za cyfre płace odobny..

    Jak wygląda stanowisko prawne, chciałbym na poczte dostarczyć pismo, ze
    rezygnuję gdyż nie posadam radia ani TV w domu, a jedynie Monitor LCD wraz z
    tunerem Cyfry, na którym odbieram telewizję płatną

    pozdrawiam i dziękuję za wypowiedźi

  • 2. Data: 2008-09-24 13:02:54
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2008 14:36:15 +0200, AGTR napisał(a):

> [...]
    > rezygnuję gdyż nie posadam radia ani TV w domu, a jedynie Monitor LCD wraz z
    > tunerem Cyfry, na którym odbieram telewizję płatną

    1. Ustawa jest nieco niejasna.
    Aktualnie obowiązująca interpretacja KRRiTV
    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abon_rtv_071217_po
    pr.pdf
    Przeczytaj rozdział 4.

    2. Nie dostarczasz poczcie jakiegoś pisma, tylko wyrejestrowujesz
    odbiornik. Zdaje się, że odpowiedni druczek jest gdzieś w książeczce opłat.

  • 3. Data: 2008-09-24 13:35:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2008 13:02:54 +0000, jureq napisał(a):

> [...]

    Jeszcze uzupełnienie:

    3. Na tej liście "nie-odbiorników" telewizyjnych nie ma tunera Cyfry. Ja
    bym powiedział, że to właśnie jest odbiornik za który tzreba płacić. Ale
    moim skromnym zdaniem nikt się zazwyczaj nie przejmuje.....