  • 1. Data: 2008-09-24 14:08:46
    Temat: kupiony dom z działka uzbrojoną - wody i pradu nie ma ?
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    kupilem rok temu dom
    w umowie było napisane ze działka ma być do kwietnia 2008 roku uzbrojona w
    prad i wode
    dom juz jest prawie zrobiony tak że możnabyloby się wprowadzić ( chcialem to
    zrobic od 1 pazdziernika ) ale nie ma wody.

    Osoba od której kupiłem dom tłumaczy że pozwolenie już jest w gminie ale nie
    ma jakiegos planu czy czegoś takiego i nie mogą zacząć kopac i podlączać mi
    wody.

    gmine mam ścigać czy osobe od której kupiłem dom ?
    co mnie obchodzi co sie dzieje w gminie? ja kupilem dom z uzbrojoną
    działką...
    jak można to załatwić ? mam w rodzinie prawnika i wybieram się niedługo do
    niego- czy może mi jakoś pomóc?
    i jak najlepiej tą sprawę załatwić?

  • 2. Data: 2008-09-24 14:15:33
    Temat: Re: kupiony dom z dzia?ka uzbrojon? - wody i pradu nie ma ?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > prad i wode
    > dom juz jest prawie zrobiony tak ?e mo?nabyloby sie wprowadziae ( chcialem to
    > zrobic od 1 pazdziernika ) ale nie ma wody.
    >
    > Osoba od której kupi?em dom t?umaczy ?e pozwolenie ju? jest w gminie ale nie
    > ma jakiegos planu czy czego? takiego i nie mog? zacz?ae kopac i podl?czaae mi
    > wody.
    >
    > gmine mam ?cigaae czy osobe od której kupi?em dom ?
    > co mnie obchodzi co sie dzieje w gminie? ja kupilem dom z uzbrojon?
    > dzia?k?...
    > jak mo?na to za?atwiae ? mam w rodzinie prawnika i wybieram sie nied?ugo do

    Sprzedawce - bo to z nim umowe zawierales.

    Chyba nigdzie gmina nie dawala gwarancji ze woda bedzie do dnia xx xx ,
    ani ze juz jest. No chyba ze w papierach jest juz, a fizycznie nie ma -
    wtedy to co innego.

    Sa w umowie jakies kary umowne? (chociaz podobno nie sa one i tak
    wiazace przed sadem, ale jako wstepny straszak wystarcza)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-09-24 14:50:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek pisze:
    > kupilem rok temu dom
    > w umowie było napisane ze działka ma być do kwietnia 2008 roku uzbrojona w
    > prad i wode

    A jak to jest dokładnie sformułowane?

    > dom juz jest prawie zrobiony tak że możnabyloby się wprowadzić
    > ( chcialem to zrobic od 1 pazdziernika ) ale nie ma wody.

    Łap deszczówkę w zbiornik ;)
    (BP,NMSP ;) )

    > Osoba od której kupiłem dom tłumaczy że pozwolenie już jest w gminie ale nie
    > ma jakiegos planu czy czegoś takiego i nie mogą zacząć kopac i podlączać mi
    > wody.

    Tak to bywa z inwestycjami gminnymi - trudności obiektywne itepe ;)

    A jak jeszcze się trafi przejście instalacji przez kawałek drogi będący
    czyjąś prywatną własnością albo w okolicy pomników przyrody... Brrr...

> [...]
    > jak można to załatwić ? mam w rodzinie prawnika i wybieram się niedługo do
    > niego- czy może mi jakoś pomóc? i jak najlepiej tą sprawę załatwić?

    Ale co chcesz uzyskać? Zrezygnować z tego domu? Wydoić kasę? Mieć wodę?

    Bo jeśli chodzi ci o to ostatnie - to ja bym sugerował pomyśleć o
    własnej studni i ewentualnym obciążeniu kosztami sprzedającego.

  • 4. Data: 2008-09-24 15:13:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Sprzedający nie wywiązał się z umowy i jego możesz ścigać cywilnie.