  • 1. Data: 2014-02-01 17:05:20
    Temat: Fotoradar a znak pokryty śniegiem a rejestrator samochodowy
    Od: Anasza <b...@g...com>

    Jestem kierowcą zawodowym od bardzo dawna. Zawsze staram się
    przestrzegać prawa stąd też nigdy nie dostałem żadnego mandatu do
    wczoraj za przekroczenie prędkości w miejscu gdzie ograniczenie jest 70
    km/h ja jechałem 90. Od paru miesięcy posiadam rejestrator wideo który
    cały czas nagrywa to co się dzieje na drodze. Nagrania zazwyczaj
    przechowuję przez miesiąc. Znalazłem nagranie z tego dnia w którym mnie
    fotoradar przyłapał i na nim znak pokryty śniegiem gdzie nie widać
    ograniczenia prędkości. Czy takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek
    dowód) mogę przedstawić organowi wydającemu mi mandat z fotoradaru?

  • 2. Data: 2014-02-01 17:14:20
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]
    > takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek dowód) mogę przedstawić organowi

    Możesz, ale to nic nie da. Skoro znak był zaśnieżony, miałeś go odśnieżyć.

  • 3. Data: 2014-02-01 17:38:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Anasza b...@g...com ...

> [...]
    > ograniczenia prędkości. Czy takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek
    > dowód) mogę przedstawić organowi wydającemu mi mandat z fotoradaru?

    Kwestia sporna.
    Podobno liternie przepisy mowią, że znak to znak.
    Ale mysle, ze jest spora szansa, ze w takiej sytuacji trafisz na kogos
    rozsadnie myslącego.
    Co ci szkodzi napisać i spróbować.
    Film wrzuć na YT, w pismie podaj linka, wyjaśnij i zobaczysz, co się bedzie
    dalej działo.

  • 4. Data: 2014-02-01 18:17:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anasza wrote:
> [...]
    > ograniczenia prędkości. Czy takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek
    > dowód) mogę przedstawić organowi wydającemu mi mandat z fotoradaru?

    Z mandatowymi nic nie ugrasz.
    Możesz z nimi pogadać, czy zrezygnują z mandatu, a jak sie nie dogadasz
    to po prostu mandatu nie przyjmuj, a nagranie przedstaw w sądzie.
    Najwyzej zapłacisz trochę więcej o koszta sprawy.

  • 5. Data: 2014-02-01 19:49:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anasza" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek dowód) mogę przedstawić
    > organowi wydającemu mi mandat z fotoradaru?

    Jak najbardziej - powołaj się na błąd co do okoliczności stanowiącej znamię
    czynu zabronionego (art. 7§2 kodeksu wykroczeń) podnoszac, że byłeś
    przekonany, że w tym miejscu nie ma ograniczenia prędkości, a zatem
    obowiązuje ogólny przepis. Sądzę, że jeśli nawet pójdą z tym do sądu, to
    sąd tę okoliczność uwzględni, bo to bardzo sensowny argument. Dobrze by
    było poza samym nagraniem VIDEO od razu dołączyć wyduk rzutu z klatki
    przedstawiający ten konkretny znak. No i zakładam, że zaśnieżenie jest
    takie, że nie dało się wymyślić, że tam jest ograniczenie prędkości, czyli
    że to ne jakaś częściowa czapka śniegu, tulko zasypany znak. Ewentualnie
    wrzuć gdzieś tę klatkę, byśmy ocenili.