eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFotoradar a znak pokryty śniegiem a rejestrator samochodowy › Re: Fotoradar a znak pokryty śniegiem a rejestrator samochodowy
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradar a znak pokryty śniegiem a rejestrator samochodowy
    Date: Sat, 1 Feb 2014 19:49:45 +0100

    Użytkownik "Anasza" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:52ed1b3f$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jestem kierowcą zawodowym od bardzo dawna. Zawsze staram się przestrzegać
    > prawa stąd też nigdy nie dostałem żadnego mandatu do wczoraj za
    > przekroczenie prędkości w miejscu gdzie ograniczenie jest 70 km/h ja
    > jechałem 90. Od paru miesięcy posiadam rejestrator wideo który cały czas
    > nagrywa to co się dzieje na drodze. Nagrania zazwyczaj przechowuję przez
    > miesiąc. Znalazłem nagranie z tego dnia w którym mnie fotoradar przyłapał
    > i na nim znak pokryty śniegiem gdzie nie widać ograniczenia prędkości.
    > Czy takim dowodem (o ile to jest jakikolwiek dowód) mogę przedstawić
> [...]

    Jak najbardziej - powołaj się na błąd co do okoliczności stanowiącej znamię
    czynu zabronionego (art. 7§2 kodeksu wykroczeń) podnoszac, że byłeś
    przekonany, że w tym miejscu nie ma ograniczenia prędkości, a zatem
    obowiązuje ogólny przepis. Sądzę, że jeśli nawet pójdą z tym do sądu, to
    sąd tę okoliczność uwzględni, bo to bardzo sensowny argument. Dobrze by
    było poza samym nagraniem VIDEO od razu dołączyć wyduk rzutu z klatki
    przedstawiający ten konkretny znak. No i zakładam, że zaśnieżenie jest
    takie, że nie dało się wymyślić, że tam jest ograniczenie prędkości, czyli
    że to ne jakaś częściowa czapka śniegu, tulko zasypany znak. Ewentualnie
    wrzuć gdzieś tę klatkę, byśmy ocenili.