  • 11. Data: 2003-08-18 22:53:28
    Temat: Re: Fotografowanie sklepu czy mogę ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W sumie możesz mieć rację. Choć w chwili, gdy Ci wyrwie aparat (no bo
    inaczej tego zrobić raczej nie da rady), to naświetlając film postąpi jak ze
    swoim. Czyli "zabiera w celu przywłaszczenia". Ale to dywagacje akademickie.
    Generalnie zawsze to będzie przestępstwo, tylko ewentualnie trzeba dopasować
    artykuł, no bo jeszcze w niektórych wypadkach może to być i kradzież
    rozbójnicza.

  • 12. Data: 2003-08-19 05:59:38
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> podrapal sie po glowie i
    stwierdzil:
> [...]
    > tylko ewentualnie trzeba dopasować artykuł, no bo jeszcze w
    > niektórych wypadkach może to być i kradzież rozbójnicza.

    Dokladnie - dywagacje :-) Ale lepiej teoretycznie, niz w praktyce.

    I jesszcze takie pytanko... Mamy XXI wiek, coraz wiecej ludzi posiada
    cyfrowki.. Zalozmy, ze szofer wezmie komus aparat cyfrowy i (naciagane;-)
    wykasuje karte pamieci z fotek...
    Co wtedy? 288, a moze lepiej 287 KK?

    pozdr
    eMeM

  • 13. Data: 2003-08-19 17:18:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja wówczas proponuję ująć szofera na gorącym uczynku kradzieży, zanim zdąży
    Ci oddać aparat.

  • 14. Data: 2003-08-19 21:15:37
    Od: "tygrys01" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "a4" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy fakt, że dany obiekt jest obiektem publicznym (tzn. nie przeznaczonym
    > wyłącznie dla zamkniętego kręgu osób) ma jakieś znaczenie?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab
    ====================
    Wydaje mi się, że mylisz wolność z samowolą. Fotografując w sklepie naruszasz
    prawa osób trzecich klientów sklepu do ochrony ich prywatności, ujawniasz w
    jakich sklepach robią zakupy, pośrednio ujawniasz ich status materialny.
    Pozatem fotografując w sklepie możesz sporządzać dokumentację dla napadu
    rabunkowego na sklep (nie ważne czy na fotografi będzie również Twoje dziecko),
    możesz fotografować niby przypadkiem system zabezpieczeń alarmowych,
    umiejscowienie kosztownych towarów etc. Sklep służy do robienia zakupów a nie
    jest bezpłatnym studium fotograficznym. Na robienie zakupów przez
    niezidetyfikowanego (nie zawsze) klienta wlaściciel wyraził domniemaną zgodę
    ale na wszelkie inne działanie w sklepie musisz uzyskać zgodę wlaściciela.

  • 15. Data: 2003-08-20 13:15:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Argumenty bez wątpienia podnosisz ważkie i być może słuszne. Ale czy mógłbyś
    podać podstawę prawną obowiązku uzyskania zgody? To, o czym piszesz wiąże
    się z ewentualnym przestępczym wykorzystaniem zrobionych zdjęć. No ale
    przygotowanie do przestępstwa, którego nikt nie próbował popełnić i nawet
    nie wiadomo, czy w ogóle ma zamiar je popełnić raczej karalne nie jest.

  • 16. Data: 2003-08-21 11:40:04
    Od: "" <g...@p...onet.pl>

    A co w przypadku zniszczenia kliszy przez właściciela sklepu lub nawet policję?
    Jak wycenić straty?

  • 17. Data: 2003-08-21 12:34:29
    Od: "...:: Krzys ::..." <s...@h...pl>

    | A co w przypadku zniszczenia kliszy przez właściciela sklepu lub nawet
    policję?
    | Jak wycenić straty?

    g.. zrobisz
    jak lab ci zniszczy czy przeswietli negatyw to tez sie ladnie tylko
    usmiechna
    roznica w tym ze tutaj jest brak profesjonalizmu, przypadek
    lecz skutek jednakowy...

    faktycznie wartosc artystyczna fotek, intelektualna jest trudna do
    okreslenia jako szkody
    pozostaje zwrot materialu

    tak mi sie wydaje