  • 131. Data: 2009-01-05 19:47:03
    Temat: Re: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0901051218320.3400@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ale Twój przykład raczej pokazuje primo nieopłacalność "procesu
    > o 50 zł", musiałbyś trafić na producenta któremu chce się
    > ścigać dwa garnitury, a secundo praktyczną niewykrywalność
    > tego procederu.
    Owszem, ale nieco zboczylim z merituma.
    Na początku napisałem:
    <cit>
    Podobnie zlecając krawcowi uszycie garnituru klient otrzymuje
    licencję na używanie go niekiedy.
    </cit>
    w komentarzu do absurdalnego twierdzenia Ziela, że wynajęty fotograf daje
    klientowi "licencję" na ich używanie.

    --
    Jotte

  • 132. Data: 2009-01-05 19:52:03
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 5 Jan 2009 07:54:35 +0100, januszek napisał(a):

    > i tak - to bardzo łatwo udowodnić, że ten mityczny "życzliwy fotograf"
    > już dawno powinień wymrzeć z głodu ;P

    Czy ja wiem. Dostać za godzinę pracy kilka stówek i jeszcze zwrot za dojazd
    to w sumie niezly wynik dla "hobby na sobotę".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 133. Data: 2009-01-05 20:23:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Bartnik napisał(a):

    > Czy ja wiem. Dostać za godzinę pracy kilka stówek i jeszcze zwrot za dojazd
    > to w sumie niezly wynik dla "hobby na sobotę".

    Oj, to mówimy o fotografujących za flaszkę czy takich, którzy żyją z
    tego co pstrykają?

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 134. Data: 2009-01-05 21:03:49
    Temat: [OT] Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 5 Jan 2009 21:23:59 +0100, januszek napisał(a):

    > Oj, to mówimy o fotografujących za flaszkę czy takich, którzy żyją z
    > tego co pstrykają?

    To już tak w górę cena flaszki poszła? W sobotę ślub lub dwa jak da radę. W
    niedzielę chrzciny. 3 tys miesięcznie za weekendowe zajęcie to taka bieda?
    To ile wg Ciebie fotograf powinien zarabiać? 12 tys?

    A skoro się czepiamy, to w końcu mówimy o tych co faktycznie żyją z
    pstrykania, czy o tych Twoich grafików komputerowych, co każde zdjęcie
    muszą komputerowo "poprawić" (z żoną odrzuciliśmy dziesiątki fotografów do
    ślubu, bo wrzucali je w jakieś beznadziejne filtry robiąc z tego
    artystyczne g..., którego się oglądać nie da), bo fotografowanie nie jest
    ich mocną stroną?

    Jak fotograf jest zdolny, to tylko odrzuci część fotek (jak np. pstryka
    serię 10 zdjęć albo mu flesz nie odpali) a pozostałe wrzuci na płytę. Na
    weselu mieliśmy świetnego fotografa i fakt, że nie zajmuje się fotografią 7
    dni w tygodniu za kosmiczną kasę nie czyni go "fotografem za flaszkę".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 135. Data: 2009-01-05 21:08:03
    Temat: Re: [OT] Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Bartnik napisał(a):

    > To już tak w górę cena flaszki poszła? W sobotę ślub lub dwa jak da radę. W
    > niedzielę chrzciny. 3 tys miesięcznie za weekendowe zajęcie to taka bieda?
    > To ile wg Ciebie fotograf powinien zarabiać? 12 tys?

    Bez kozery powiem pińset ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 136. Data: 2009-01-05 23:18:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał/a:

    > Nigdy nie spartoliłaś zdjecia??
    > Szacun ;)

    Nie spartoliłam. Jak ktoś źle wyszedł na zdjęciu to znaczy, że się źle
    ustwił lub krzywo uśmiechnął :-) Jak aparat robi dobrze zdjęcia i ktoś
    jest fotogeniczny to zdjęcie wyjdzie ładne.

    Poszłam tu jakiś czas temu zrobić zdjęcia do nowego dowodu na ul.
    Gagarina, bo tam dawniej robili piękne zdjęcia. Pewnie już inni ludzie
    prowadzą ten zakład. Pani "fotografka" położyła mi łapę na głowie i ją
    przekręciła trochę potem zrobila zdjęcia. O ja głupia ciemna masa, po co
    ja najpierw zaplaciłam za te zdjęcia, Zresztą powinnam zażądać od razu
    zwrotu pieniędzy i zrezygnować z tych zdjęć, na dodatek czekałam na nie
    zdjęcia parę dni bo miałam ogromny sentyment do tego zakładu. Nie wiem
    co we mnie wstapiło jakiś potulny baranek z przypłaszczoną na głowie
    fryzurą, że wzięlam to dziadostwo, ale pojechałam do fototrafki w Aleje
    Niepodległośni-niedaleko SGPIS-u. Tam miła młoda babeczja została
    poinfornmowana, że ja już nie mam ciągle śmiejących się ust do
    i góry i mi kąciki ust opadają troche w dół i wychodzę jak koszmar,
    Babeczka robiła mi zdjęcia 3 razy, rozśmieszała mnie, żebym była lekko
    uśmiechnięta. Pokazywała mi zdjęcia od razu i za trzecim razem jako tako
    spodobałam się sobie, no i wzięłam te zdjęcia płacąc tylko za te.
    To była prawdziwa fotografka, więc tez się starała, żebym jako tako
    wyszła, No i zapłaciłam za te co mi się podobały i dołączyłam do nowego
    dowogu.

    --
    animka

  • 137. Data: 2009-01-06 00:13:54
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Animka wrote:
    > Nie spartoliłam. Jak ktoś źle wyszedł na zdjęciu to znaczy, że się
    > źle ustwił lub krzywo uśmiechnął :-) Jak aparat robi dobrze zdjęcia i
    > ktoś jest fotogeniczny to zdjęcie wyjdzie ładne.

    Jasne, jak ktos ma porzadne pioro to pierwszorzedne kryminaly same sie
    pisza. Tak samo z dobrymi nozyczkami - nawet rzeznik zrobi swietna
    fryzure. Aparat robi zdjecia, a ten gosc przyklejony z drugiej strony
    obiektywu to go tylko podtrzymuje. Ale brednie.

    Wieslaw

  • 138. Data: 2009-01-06 08:40:54
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Animka pisze:

    > Poszłam tu jakiś czas temu zrobić zdjęcia do nowego dowodu na ul.
    > Gagarina, bo tam dawniej robili piękne zdjęcia.

    Jak to Stefania Grodzieńska kiedyś napisała:
    "Muszę się przyznać, że bardzo nie lubię się fotografować.
    To dlatego, że nie mamy dobrych fotografów. W ogóle u nas rzemiosło
    upada, a specjalnie fotograficzne. Jeszcze niedawno byli u nas tacy
    świetni fotografowie, a teraz brakoróbstwo i brakoróbstwo.
    Wystarczy porównać moje zdjęcie sprzed dziesięciu lat i obecne. "

    ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 139. Data: 2009-01-06 15:59:04
    Od: Robert <r...@r...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Problem w tym, że prawo takiego obowiązku *nie* nakłada, nadto
    > klienci częstokroć mają zwyczaj domniemywania sobie tego czy owego
    > zamiast poczytania informacji które zakład często *ma* (np. wiszą
    > na ścianie).

    > Na pewno "zlecenia"?
    > Jesteś pewien, że klient z chęcią by zapłacił jakby fotografowi
    > zdjęcia nie wyszły (mimo że dochował staranności)?
    > Na mój rozum umawiali się na "dzieło".
    > No ale jak koniecznie chcesz gorzej dla klienta, niech będzie
    > "zlecenie".

    > Piszesz o przypadkach używania na .prawo zbyt trudnych słów, np

    Dochodzimy do absurdu. Dzisiaj w *większości* przypadków, dostaje się
    płytkę CD ze zdjęciami. Nie mówię już o RAW, chociaż te wg. mnie powinno
    się otrzymywać. Pisałem tu wielokrotnie "dlaczego".

    Cieszę się, że nie dorysował mi rogów, bo przecież mógłby "bo nie było
    to sprecyzowane w umowie".
    Zdjęcia w ORYGINALE powinien mi dać i je od niego wyciągnę - za jakiś
    czas poinformuję grupę o tym fakcie.

    Fotograf świadczy usługę. Ja nigdzie nie wywieszam zdjęć podpisując, że
    jaki to jestem super, bo ja je robiłem. Ale w tej chwili, jeżeli
    fotograf zalał płytkę zupą, ja już nie mam zdjęć w cyfrowej wersji z być
    może najważniejszej chwili mojego życia i cała rozmowa o prawach
    autorskich jest zbędna. Prawo nie jest idealne, dlatego się go w 100%
    nie stosuje. Prowadziłoby to do wariacji i niesłychanie skomplikowałoby
    nasze życie. Powtarzam, nie jestem potencjalnym zagrożeniem dla
    umiejętności tego Pana. Nie fotografował prezydenta albo Papieża
    Benedykta i nie mam jak ukraść jego umiejętności.
    Wymyślanie powodów, że mógłbym sobie modyfikować jego zdjęcia i je
    "psuć" jest nie na miejscu. Nie mam zamiaru tego robić a w sytuacji
    spaprania zdjęć i ogłoszenie w wiadomościach TVP, że te badziewne
    zdjęcia zrobił Pan XX rozstrzygnąłby sąd - na pewno na korzyść fotografa.

    Prawo jest prawem, ale w żadnej dziedzinie życia nie jest ono w 100%
    odwzorowywane z powodu pewnej ugody obu stron.

    Płytki się dostaje i negatyw również. Idźcie sobie zrobić zdjęcie do
    paszportu a dostaniecie CD ze zdjęciem. Oczywiście znajdą się skrajne
    przypadki wariatów - bo inaczej tego nazwać nie mogę.

    Mój fotograf to wyłudzacz i prędzej, czy później swoją płytkę odzyskam.

    Kończę dyskusję i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 140. Data: 2009-01-06 16:04:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michał Baszyński napisał/a:

> [...]
    > świetni fotografowie, a teraz brakoróbstwo i brakoróbstwo.
    > Wystarczy porównać moje zdjęcie sprzed dziesięciu lat i obecne. "

    Fajne i prawda :-)
    Mnie ta niby fotografka położyła łapę na głowie i spartoliła mi fryzurę
    a potem zdjęcia wiadomo jakie wyszły. Mogłaby chociaż po tym poczekać aż
    zrobię ładną minę, bo mi się płakać chciało.

    --
    animka