  • 101. Data: 2009-01-03 23:22:46
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Sty, 17:33, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Teraz obowiązkiem fotografa jest wydać także zdjęcia na płycie.
    >

    > --
    > animka

    Polecam. Ostatnio zrobilem taki album. Zdjecie montowane w caly format
    strony a3. Drukowane to bylo na vinylu przy 300 dpi. Nie wiem czy sa
    odtwarzacze w stanie pokazac na tv taka ilosc pikseli to raz. Dwa to
    format a3 a nie jakies smieszne 21 cali monitora. Nie zgadzam sie na
    to zeby moj utwor byl ogladany w takim formacie.
    A zdjecia oddac trzeba wszystkie 524? 500 robione cyfrakiem i 24
    srednioformatowym lubitelem. Przed czy po retuszu? Umowa byla na
    wykonanie 50 zdjec z czego 3 ma sie znalezc w albumie oraz ten projekt
    tego albumu i jego wykonanie w ilosc sztuk 5. Co mam dac klientowi?

  • 102. Data: 2009-01-04 00:58:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    SzalonyKapelusznik napisał/a:

> [...]
    > wykonanie 50 zdjec z czego 3 ma sie znalezc w albumie oraz ten projekt
    > tego albumu i jego wykonanie w ilosc sztuk 5. Co mam dac klientowi?

    Pokazać klientowi wszystkie zdjęcia, niech sobie wybierze co ma być do
    tego albumu. Jak jest więcej zdjęć niż 50 i niektóre z tych
    ponadplanowych mu się spodobają to niech sobie weżmie, tylko niech za
    nie zapłaci.

    --
    animka

  • 103. Data: 2009-01-04 01:10:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Usług.

    jak ty już coś napiszesz,to na takim poziomie, że długo z podziwu wyjść
    nie moge.

  • 104. Data: 2009-01-04 07:56:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisał(a):

    > Usług.

    Ustawy o Uslugach? Czy co konkretnie masz na mysli? Z gory uprzedzam, ze
    na grupie prawnej swoje wlasne, Animkowe, wyobrazenie tego jak powinna
    byc wykonana usluga fotograficzna uznac nie moge za argument inny niz
    "bo tak". ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 105. Data: 2009-01-04 08:59:45
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    >Pokazać klientowi wszystkie zdjęcia, niech sobie wybierze co ma być do tego
    >albumu. Jak jest więcej zdjęć niż 50 i niektóre z tych ponadplanowych mu
    >się spodobają to niech sobie weżmie, tylko niech za nie zapłaci.

    a nie sądzisz ze to fotograf z pewien sposób kreuje swoją prace, wizerunek i
    markę i to on powinien oddać klientowi konkretnie 50 zdjęć? ewentualnie dac
    np 70 bo tyle było naprawdę fajnych. nie uwierze, ze wszystkie 524 bedą
    nadające się do pokazania. a co jesli klientowi spodobie się bardzo z
    jakiegoś tam powodu, zdjęcie ktore jest np spartolone, ktore sie fotografowi
    wogole nie podoba?

    przy takich radach od razu czuć ze nigdy nie byłaś po stronie wykonującego
    rozne uslugi jednostkowe. nie da się tak pracować.

    Sebastian

  • 106. Data: 2009-01-04 09:12:16
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > a co jesli klientowi
    > spodobie się bardzo z jakiegoś tam powodu, zdjęcie ktore jest np
    > spartolone, ktore sie fotografowi wogole nie podoba?

    "Klient nasz pan."

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 107. Data: 2009-01-04 09:27:27
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > "Klient nasz pan."

    no i tak i nie - nie ma się o co kłócić - to raczej kwestia tego jaką
    politykę prowadzisz wykonując takie prace/prowadząc biznes, co dla Ciebie
    jest wazne we własnej pracy, czym chcesz grac na rynku itepe

    Sebastian

  • 108. Data: 2009-01-04 11:48:27
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 4 Jan 2009 08:56:55 +0100, januszek napisał(a):

> [...]
    > na grupie prawnej swoje wlasne, Animkowe, wyobrazenie tego jak powinna
    > byc wykonana usluga fotograficzna uznac nie moge za argument inny niz

    Ja bym trochę się z tym tokiem myślenia zgodził. Wydaje się być sensowne
    zrobienie zdjęć *i* przekazanie ich zamawiającemu nieodpłatnie. Robi tak
    większość fotografów ślubnych. Wyobraźmy sobie taką sytuację: jedziemy na
    stację benzynową. Do faceta obsługującego dystrybutor rzucamy "poproszę do
    pełna zatankować". Facet zatankował do pełna... ale swój samochód. Usługa
    została wykonana i co teraz? Należy się 100 zł za paliwo, bo nie
    powiedzieliśmy który samochód do pełna zatankować. I po czyjej stronie stoi
    prawo? Pracownika, bo nie została spisana umowa tankowania paliwa?
    Kierowcy, bo oczywistym jest, że na stację benzynową przyjeżdża się
    zatankować swój [ten, którym się przyjechało] samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 109. Data: 2009-01-04 11:51:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Animka wrote:

    > Teraz obowiązkiem fotografa jest wydać także zdjęcia na płycie.

    no to fotograf przyparty do muru wyda na płycie w rozdzielczości 160x120

  • 110. Data: 2009-01-04 12:38:00
    Temat: Re: Fotograf i zdjecia - wydanie orygina?u
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 10:46:14 +0100, Tomek napisał(a):

    > No to przecież już stracił klientów.

    Może dzięki temu miał czas robić zdjęcia dla klientów z normalnymi
    wymaganiami?

    Pozdrawiam,
    Henry