  • 1. Data: 2005-11-16 17:16:57
    Temat: Forum internetowe i prawo autorskie
    Od: Michal <i...@e...net>

    Witam,

    piszę książkę. Na jednym z forów dyskusyjnych toczyła się dyskusja
    idealnie pasująca do tematu.
    Czy mogę ją zacytować w książce (z podaniem nicków i adresu strony)?
    Kto ma prawa do tych wypowiedzi? Autorzy są anonimowi i mieliby poważne
    trudności z udowodnieniem autorstwa, a ja nie mam możliwości dotarcia do
    nich i uzyskania ich zgody na publikację wypowiedzi...

    Poradźcie.
    M.

  • 2. Data: 2005-11-16 17:19:18
    Temat: Re: Forum internetowe i prawo autorskie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michal napisał:
    > Czy mogę ją zacytować w książce (z podaniem nicków i adresu strony)?

    Możesz. Nie musisz podawać ani nicków ani adresu strony.

    > Kto ma prawa do tych wypowiedzi?

    Nikt.

    > Autorzy są anonimowi i mieliby poważne
    > trudności z udowodnieniem autorstwa, a ja nie mam możliwości dotarcia do
    > nich i uzyskania ich zgody na publikację wypowiedzi...

    Wypowiedzi generalnie nie podlegają prawu autorskiemu.
    No chyba, że jakieś jej części zawierają utwór - np. wiersz, powieść.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net