    From: Norbert <n...@U...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Firma windykacyjna
    Date: Tue, 27 May 2008 11:22:48 +0200

    Ojciec dostał pismo z Intrum Justitia.
    Podobno nie zaplacil za dwie ksiazki ktore przyslalo mu wydawnictwo
    readers digest.
    Za jedna placil ratami i przestal , za druga wcale nie placil.
    Ojciec nie pamieta bo jest po udarze i jest inwalidą niezdolnym do
    samodzilnej egzystencji od 3 lat.
    Ja nie przypominam sobie w domu w ogole takich ksiazek i to im
    powiedzialem. Ze skoro ojciec zaplacil kilka rat to moze sie pomylil,
    nie mam pojecia bo byl zabieganym czlowiekiem i czasem placil rachunki
    dwa razy z roztargnienia ale nie pamietam bysmy przyjmowali takie
    ksiazki. Oni na to ze wydawnictwo wysyla katalog i dopiero odeslanie
    koperty zwrotnej ze slowem TAK skutkuje przyslaniem ksiazki. A sam
    pamietam jak czesto przysylali cos czego nie zamawialismy i niby trzeba
    bylo im to na nasz koszt odeslac jesli nie cchemy zatrzymac i placic za to.
    Pikanterii dodaje fakt ze data wymagalnosci to rok 99.
    Dzownilem do firmy windykacyjnej i powiedzieli ze umorza odsetki ale
    pozostala kwote za czesc jednej i calą druga ksiazke musze zaplacic.
    prawie 200zł. Odpowiedzialem ze nie mam zamiaru placic jesli nie znajde
    w domu tych tytulow. Rozmawialem ja a nie ojciec , powiedzialem ze jest
    chory i nie moze rozmawiac.
    Czy na takie coś nie ma przedawnienia?
    Minelo ponad 9 lat.
    Windykator powiedzial ze jak widze skoro pismo przyslali to nie ulega
    przedawnieniu.
    Co robic. Doradzcie jak ich poslac na drzewo. Nie stac mnie na wydanie
    na nich takiej kwoty.

    Na samym dole kartki widnieje:
    UWAGA:
    Podstawa prawna w przypadku przedawnienia sprawy:
    Uchwała sądu najwyzszego z 10 listopada 1995 (III CZP 156/95 OSNC
    1996/3/31):
    "...roszczenie przedawnione nadal istnieje , a tylko zmienia swoj
    harakter, mianowicie z roszczenia cywilnego staje się roszczeniem
    niezupełnym (naturalnym)"
    Art 117 $2 kodeksu cywilnego " Po upływie terminu przedawnienia ten ,
    przeciwko komu przysługuje roszczenie, może uchylić się od jego
    zaspokojenia (...)".

    Nie jestem prawnikiem wiec nie rozumiem jakie to ma skutki dla ojca.
    Z gory dziekuje za pomoc