  • 1. Data: 2006-05-24 21:20:05
    Temat: Niesłuszne wymówienie z pracy.
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Witam Grupowiczow.
    Prosba o porade.
    Firma wreczyla wymowienie podajac bzdurne powody niepoparte zadnymi
    dowodami.
    Sad wydal wyrok zaoczny opatrujac go rygorem natychmiastowej
    wykonalnosci z korzyscia dl apowodki.Oczywiscie "Panstwo" na sprawe nie
    raczyli przyjsc.Dopiero jak dostali wyrok zlozyli sprzeciw przepisujac
    do niego te same bzdury zywcem z tresci wymowienia.Sad musial wznowic
    proces.
    W wyroku zgodnie z zadaniem powodki zasadzono kwote odszkodowania
    9.900zl.Wymowienie wreczono 29.04.2005 (3 m-czne).Czy mozna zazadac
    odsetek ustawowych od dnia wreczenia wymowienia do dnia wyplaty
    odszkodowania i czy mozna we wznowionym procesie zazadac dodatkowo
    jakiejs kilkutysiecznej kwoty m.inn. za mobbing bo to mialo miejsce i
    wlasnie zakonczylo sie wreczeniem nieslusznego wymowienia.
    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-05-25 04:50:30
    Temat: Re: Niesłuszne wymówienie z pracy.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > jakiejs kilkutysiecznej kwoty m.inn. za mobbing bo to mialo miejsce i
    > wlasnie zakonczylo sie wreczeniem nieslusznego wymowienia.

    Żądać można wszystkiego, najwyżej przegrasz i będziesz od tego płacił
    koszty.
    Odsetki za zwłokę od odszkodowania należą się od dnia uprawomocnienia
    wyroku.
    A o mobbingu zapomnij. Odszkodowanie za mobbing przysługuje gdybyś to ty
    rozwiązał umowę o pracę z tego powodu - art. 94 (4) §4 kp.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-05-25 17:02:33
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A o mobbingu zapomnij. Odszkodowanie za mobbing przysługuje gdybyś to ty
    > rozwiązał umowę o pracę z tego powodu - art. 94 (4) §4 kp.

    Troche to niesprawiedliwe. Czy nie da sie np. udowodnic przed sadem, ze
    pracownik mial zamiar rozwiazac umowe z tej przyczyny, jednak pracodawca
    wiedzac o tym ubiegl go, rozwiazujac umowe (szczegolnie, ze jak widac zrobil
    to bezpodstawnie)?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-05-25 20:09:20
    Temat: Re: Niesluszne wymówienie z pracy.
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Slyszalem gdzies ze odszkodowanie to 3xpobory tylkonie pamietam czy
    netto czy brutto.Sprawa jest absolutnie do wygrania z firma(miazdzace
    dowody-dokumenty).Chodzi mi,czy w aspekcie wznowienia postepowania
    procesowego mozna podwyzszyc zadanie odszkodowawcze i czy jest to
    mozliwe w postepowaniu przed sadem pracy?

  • 5. Data: 2006-05-25 20:13:38
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Nie wchodzi w gre, natomiast mozna byloby podjac probe podniesienia
    zarzutow,ze byla przesladowana przez przelozona,pominieta w
    podwyzce,przerzucana na zastepstwa do innych placowek etc.Z tym ze tez
    wydaj mi sie,ze z mobbingiem pomimo ze mial miejsce bezsprzecznie to
    udowodnienie byloby niezmiernie trudne.

  • 6. Data: 2006-05-28 06:22:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adam napisał(a):
    > Chodzi mi,czy w aspekcie wznowienia postepowania
    > procesowego mozna podwyzszyc zadanie odszkodowawcze i czy jest to
    > mozliwe w postepowaniu przed sadem pracy?

    Jesteś pieniaczem i nie czytasz tego co piszę.

  • 7. Data: 2006-05-28 06:26:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > wiedzac o tym ubiegl go, rozwiazujac umowe (szczegolnie, ze jak widac zrobil

    Nie da się. Samo naruszenie sprawiedliwości, która w istocie rzeczy nie
    istnieje nie może być podstawą żadnych roszczeń.
    A zresztą pomyśl: gdyby pracownik rozwiązał umowę dostał by 1
    odszkodowanie, a gdy pracodawca wyprzedzająco rozwiąże umowę
    bezpodstawnie to pracownik dostaje tez 1 odszkodowanie, a więc o co chodzi?
    Nie ma możliwości jednoczesnego otrzymania odszkodowania za mobbing i
    odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie umowy o pracę. Albo to
    albo to.

  • 8. Data: 2006-05-28 07:05:59
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jesteś pieniaczem i nie czytasz tego co piszę.

    i o ile pierwsze można wybaczyć, to za drugie powinien być dożywotni
    *PLONK*.

    BP, NMSP

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911