  • 1. Data: 2004-09-14 06:00:40
    Temat: Firma kurierska SIÓDEMKA PRZESYŁKI EKSPRESOWE - strzeżcie się !
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Witam!

    W lipcu tego roku uległo awarii moje auto w miejscowości Nysa.
    Uszkodzeniu uległa pompa wysprzęgnika sprzęgła (pompa sprzęgła). Musiałem
    dotrzeć do Częstochowy następnego dnia tj. soboty do godziny 21.00 , gdyż
    zobowiązany byłem do wywiązania się z umowy-zlecenia z kilentem. Gdybym nie
    dotarł w tym terminie to mogłem utracić dość spore wynagrodzenie oraz
    musiałbym wypłacić klientowi odszkodowanie.
    W Nysie jak i w Opolu nie było tej części, zaproponowano mi w jednym ze
    sklepów w Nysie sprowadzenie części z Wrocławia, ale dopiero na
    Poniedziałek.
    Ponieważ znam w Częstochowie hurtownię części Daewoo, postanowiłem
    sprowadzić tą część na własną rękę przy pomocy firmy kurierskiej SIÓDEMKA
    PRZESYŁKI EKSPRESOWE . Poprosiłem o wysłanie priorytetem tak, aby przesyłka
    dotarła do mnie jak najszybciej. Stwierdziłem, że nie liczą się koszty
    przesyłki, byle bym dostał tą część najpóźniej w sobotę do godziny
    14.00-15.00 , aby zdążono mi ją wymienić w warsztacie, do którego
    zaholowałem auto.
    Z niecierpliwością oczekiwałem w sobotę przesyłki i około godziny 14.00
    zadzwoniłem do oddziału Siódemki, gdzie poinformowano mnie, że przesyłka od
    rana znajduje się w Opolu. Została wysłana z Częstochowy zaraz po moim
    telefonie ok. 16.00 w piątek. Poprosiłem o przyspieszenie tej przesyłki.
    Pani, która ze mną rozmawiała obiecała, że przesyłka dotrze do mnie za 2
    godziny czyli najpóźniej o godzinie 16.00 - 16.30 Niestety z powodu
    "bałaganu" w oddziale w Opolu przesyłka ta nie została zabrana i kurier
    musiał po nią wrócić.
    Kiedy przesyłka nie dotarła do godziny 16.30 , postanowiłem znaleźć kogoś,
    kto odpłatnie mógłby mnie zawieźć do Częstochowy, albo chodziaż do Opola,
    skąd dojechałbym pociągiem lub autobusem. Znalazłem jednak mechanika, który
    po obejżeniu pompy podjął się tymczasowej jej naprawy. Było to ok. 8-9 km za
    Nysą. Pojechałem do Nysy skąd sholowałem samochód do warsztatu tego
    mechanika, gdyż w Nysie pracowali tylko do godziny 17.00 i nie chciano
    poczekać na pompę, która zostanie naprawiona. Około godziny 18.00 auto było
    już na chodzie.
    Od razu udałem się w drogę do Częstochowy. Około godziny 18.20 zadzwonił
    do mnie kurier, że już do mnie jedzie i prosi o wskazówki jak dojechać.
    Stwierdziłem, że teraz to już jest po fakcie i tej przesyłki nie odbiorę.
    Kurier stwierdził, że jest sam rozzłoszczony tą sytuacją i powiedział, że
    (cytat) "oni mają taki burdel ...". Po czym 2 razy dzwoniono do mnie z
    pretensjami dlaczego nie odebrałem tej przesyłki. Trudno jednak dyskutować w
    trakcie jazdy i do tego jazdy "na wariackich papierach" aby zdążyć
    przejechać 180km w 2 godziny na trasie gdzie jest sporo ograniczeń prędkości
    nawet do 40km/h.
    Gdybym wiedział, że ta przesyłka do mnie nie dotrze w ustalonym terminie to
    z pewnością zorganizowałbym sobie transport z Częstochowy.

    W związku z tym złożyłem stosowne pismo z reklamacją i żądaniem zwrotu
    kosztów, które wynikły z nierzetelnego wykonania usługi, bezpośrednio z winy
    Siódemki tj. kosztów holowania samochodu, doraźnej naprawy naprawy pompy w
    trybie ekspresowym, którą i tak później musiałem wymienić, kosztów rozmów
    telefonicznych (moja interwencja). Na szczęście nie musiałem zwracać kosztów
    przesyłki w obydwie strony (tj. chyba 180-190zł) hurtowni, która ją wysłała.
    Pojechałem załatwić tą sprawę do nich i zwrócić pieniądze, ale właściciel
    stwierdził, że nie ma problemu, gdyż on już to załatwił z oddziałem
    częstochowskim, który zwrócił mu pieniądze.
    Widać potraktowali go ulgowo, gdyż jest stałym klientem, który przynosi
    spore dochody.

    I oto dzisiaj dostałem pismo z centrali w Warszawie, które dokładnie cytuję:
    "W nawiązaniu do Pana pisma dotyczącego przesyłki nadanej zgodnie z
    listem przewozowym nr przesyłki nr 65640315 chcielibyśmy przeprosić za
    zaistniałą sytuację.
    Jednocześnie informujemy, że zgodnie z Regulaminem świadczenia usług § 15
    punkt 5 "Siódemka nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i
    utracone korzyści wynikłe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania
    usługi, zarówno w stosunku do Odbiorcy, Nadawcy jak i osób trzecich."
    Mamy nadzieję, że sytuacja nieterminowego doręczenia nigdy już nie będzie
    mieć miejsca, a Pana zaufanie do naszej firmy szybko zostanie odbudowane."

    Podpisały się pod tym pismem:

    Osoba prowadząca szkodę - Agnieszka Oleszczuk oraz
    Kierownik D.O.K. - Dorota Jurycka

    W regulaminie zaś deklarują się, że odpowiadają za terminowe dostarczenie
    przesyłki.
    W obec tego się pytam na czym polega ich odpowiedzialność ?
    Jak więc widać Siódemka ma w dupie swoich klientów i żadnej
    odpowiedzialności. Proponuję poczytać regulamin zgodnie, z którym firma nie
    odpowiada za nic, gdyż w jednym punkcie stwierdzają, że odpowiadają za
    nieterminowe dostarczenie, zaś w innym miejscu, że nie odpowiadają.
    Typowe cwaniackie zagrywki. Jak widać najbardziej dotkliwymi dla tej firmy
    konsekwencjami jest łaskawe przeproszenie klienta za zaistniałą sytuację
    oraz przypomnienie mu "gdzie jest jego miejsce" przedstawiając stosowne
    paragrafy regulaminu.

    Ale za to bardzo się ceni:

    Nadgodziny
    Cena usługi uzależniona jest od godziny odbioru przesyłki:
    Odbiór przesyłki po godz. 18:00 18:01 - 22:00 + 50 % ceny
    usługi podstawowej 22:01 - 8:00 + 100 % ceny usługi podstawowej

    Wykonanie usługi w soboty, niedziele i święta
    W soboty + 50 % ceny usługi podstawowej
    W niedziele i święta + 150 % ceny usługi podstawowej

    Teraz rozumiem, dlaczego ta przesyłka MUSIAŁA dotrzeć po godzinie 18.00 -
    ok. 100zł za paczkę ważącą mniej jak pół kilograma to stanowczo dla nich za
    mało.

    Dla porównania niedawno korzystałem z podobnej przesyłki wykonywanej przez
    Pocztę Polską:
    Przesyłka wysłana ok. 16.00 dotarła następnego dnia ok. godziny 12.00 -
    koszt 11zł.

    Zastanawiam się tylko czy zakładać sprawę ? Znając życie zostanie ona
    umorzona po 2-3 latach albo przyznane mi zostanie odszkodowanie w wysokości
    1/50 poniesionych kosztów ze względu na niską szkodliwość czynu lub też
    zostanie oddalona.

    Mam jeszcze pytania:
    Czy fakt istnienia regulaminu, z którym nie miałem możliwości zapoznać się
    wcześniej jest powodem do odrzucenia mojej reklamacji i żądań zwrotu
    poniesionych kosztów z powodu niewywiązania się firmy z umowy ?
    Czy ustna umowa zawarta telefonicznie jest nieważna ?
    Czy jako klient, wobec takiej firmy nie mam żadnych praw konsumenckich ?
    Na czym polega odpowiedzialność takiej firmy za nieterminowe dostarczenie
    przesyłki ? Przecież podpierając się podanym mi w odpowiedzi paragrafem to
    ta firma może się wykręcić od wszystkiego - nawet od odpowiedzialności za
    zaginięcie przesyłki lub jej zniszczenie.

    STRZEŻCIE się firmy kurierskiej SIÓDEMKA PRZESYŁKI EKSPRESOWE - Jest to
    firma nierzetelna, nieterminowa, niesłowna i ma klientów "gdzieś".

    www.siodemka.info

    Siódemka Sp. z o. o.
    Ul. Matuszewska 14
    03-876 Warszawa
    Tel. (22) 32 77 777, 32 77 509
    Fax (22) 32 77 887, 32 77 501

    Pozdrawiam
    Jacek Rydel "Plumpi"
    p...@w...pl
    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe
    Tym razem podpisuję się pełnym imieniem i nazwiskiem biorąc pełną
    odpowiedzialność za każde napisane tu "słowo".