  • 1. Data: 2002-03-25 17:28:03
    Temat: Firma???
    Od: Greg <a...@p...wp.pl>

    Trzech studentow na imprezce stwierdzilo ze zalozy firme instalujaca
    internet. I mam pytanko??? Jaka spolke powinni zalozyc w trzy osoby??? Tak
    aby w trojke byc wspowlascicielami. Jakies z o.o. odpadaja bo kapital
    poczatkowy biednych studentow jest bliski zeru. Ile czasu trwa zalozenie
    firmy - polska biurokracja??? Czy trzeba poniesc duze koszta w celu
    zalozenia takiej firmy???
    Prosze o takie czysto pogladowe wiadomosci.
    pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-03-25 20:07:30
    Temat: Re: Firma???
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Greg wrote:

    > Trzech studentow na imprezce stwierdzilo ze zalozy firme instalujaca
    > internet. I mam pytanko??? Jaka spolke powinni zalozyc w trzy osoby??? Tak

    Spółkę cywilną albo dowolną spółkę osobową (nie ma tam kapitału
    zakładowego).

    > aby w trojke byc wspowlascicielami. Jakies z o.o. odpadaja bo kapital
    > poczatkowy biednych studentow jest bliski zeru. Ile czasu trwa zalozenie
    > firmy - polska biurokracja??? Czy trzeba poniesc duze koszta w celu

    Około 2 miesięcy - jeśli zachodzi potrzeba wpisu do KRS (sp. handlowe), to
    możliwie dłużej. Przy spólce cywilnej wpis do ewidencji muszą uzyskać
    wszyscy wspólnicy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-25 20:21:00
    Od: Greg <a...@p...wp.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in
    st:

    > Okoüo 2 miesiˆcy - jeôli zachodzi potrzeba wpisu do KRS (sp. handlowe),
    > to mo¨liwie düu¨ej. Przy sp˘lce cywilnej wpis do ewidencji muszń
    > uzyska‘ wszyscy wsp˘lnicy.

    a koszta???

  • 4. Data: 2002-03-25 22:33:08
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Greg wrote:

    > a koszta???

    ok. 150 zł za jeden wpis do ewidencji, NIP itp. + drugie tyle za
    rejestrację płacenia VAT - jeśli się nie zwolnicie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-26 08:21:16
    Od: "hocker" <w...@s...pl>

    A czy zeby zaczac prowadzic legalnie na gieldzie komputerowej skup-sprzedaz
    czesci, tez trzeba miec zarejestrowana dzialalnosc gosp.??

    Chodzi mi o to zeby nie przyszla jakas kontrola i zebym nie mial problemow.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-03-26 15:55:53
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, hocker wrote:

    > A czy zeby zaczac prowadzic legalnie na gieldzie komputerowej skup-sprzedaz
    > czesci, tez trzeba miec zarejestrowana dzialalnosc gosp.??

    Wypadałoby. Trudno by ci było udowodnić że masz zapasy części nie wiadomo
    skąd (spadek? ;) i tak po prostu je sprzedajesz...

    > Chodzi mi o to zeby nie przyszla jakas kontrola i zebym nie mial problemow.

    Na giełdę?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)