  • 1. Data: 2002-03-25 14:47:46
    Temat: Weksel
    Od: "Ituś" <w...@i...pl>

    Zostałem Wezwany do wykupienia mojego weksla pod groźbą skierowania
    sprawy na drogę sądową. Nie zgadzam się z wysokością na jaką weksel
    został wystawiony.

    W jaki sposób powinienem postąpić?.

    Pozdrawiam
    Ituś

  • 2. Data: 2002-03-26 12:39:28
    Temat: Re: Weksel
    Od: "Paweł Sikora" <p...@e...pl>

    Witam
    Pytanie jest niescisłe. Wynika z niego, że weksel był in blanco gdyż
    tylko tak może Pan jako wystawca niezgadzać się z wysokością
    sumy wesklowej. Weksle in blanco uzupełnia się zgodnie z deklaracją
    wekslową (umowa między wystawcą a remitentem regulująca sposób
    wypełnienia weksla). Jeżeli takowa deklaracja istniała w Pana przypadku
    a weksel uzupełniono niezgodnie z nią to w przypadku kiedy odmówi
    Pan wykupu weksla a posiadacz (tu: remitent) wystąpi do sądu o wydanie
    nakazu
    zapłaty - wtedy w ciągu 14 dni od otrzymania nakazu powinien
    Pan zgłosić zarzuty - podnosząc, że weksel został wypełniony niezgodnie
    z deklaracją.
    Należy także przypomnieć, że jeżeli wystawca wręczył
    weksel in blanco nie wspominając o deklaracji to domniemuje się, że godzi
    się on na dowolny sposób uzupełnienia weksla przez remitenta.

    Stan faktyczny jest niejasny więc ciężko jest udzielić wyczerpującej
    odpowiedzi

    -----------------------------------
    PSI e-prawnik.pl
    Paweł Sikora
    mail: p...@e...pl
    mobile: 0 601 566 594
    -----------------------------------

  • 3. Data: 2002-03-29 13:03:07
    Od: <m...@p...com>

    > zapłaty - wtedy w cišgu 14 dni od otrzymania nakazu powinien
    > Pan zgłosić zarzuty - podnoszšc, że weksel został wypełniony niezgodnie
    > z deklaracjš.

    Zarzuty podnieść można jedynie w wypadku, gdy z powództwem wystąpił posiadacz
    weksla - remitent. Jeżeli z pozwem wystąpił posiadacz, który nabył weksel po
    uzupełnieniu i puszczeniu go w obieg, to zarzut w procesie wekslowym podnieść
    można jedynie jeżeli posiadacz nabył w złej wierze albo przy nabyciu dopuścił
    się rażącego niedbalstwa. W razie braku złej wiary albo rażącego niedbalstwa
    posiadacz weksla wygra proces. W takiej sytuacji wystawca weksla będzie mógł
    jedynie wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym (art. 471 i nast. k.c.) wobec
    remitenta, któy wypełnił weksel niezgodnie z porozumieniem , ale będzie to
    proces odrębny.
    Jeżęli natomiast posaidacz nabywca nabył weksel niewypełniony i sam go wypełnił
    sumą wekslową niezgodną z porozumieniem, to zarzut niezgodność z porozumieniem
    możn apodnosić w procesie przez niego wytoczonym. Pozostaje drobny szczegół, to
    wystawca weksla będzie musiał udowodnić, że posiadacz nabył weksel niezupełny,
    a to nie musi byc takie łatwe. Należy także przypomnieć, że jeżeli wystawca
    wręczył

    > Stan faktyczny jest niejasny więc ciężko jest udzielić wyczerpujšcej
    > odpowiedzi
    To prawda,

    > pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-03-29 13:03:24
    Od: <m...@p...com>

> [...]

    wręczył

    > Stan faktyczny jest niejasny więc ciężko jest udzielić wyczerpujšcej
    To prawda,

    > pzdr

    marek