  • 1. Data: 2017-10-30 03:28:55
    Temat: Finansowanie TV kosztem emerytów i rencistów
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Poseł PSL Mieczysław Kasprzak wyraził w środę oburzenie projektowanymi
    przez rząd zmianami w budżecie na 2017 r., które przewidują m.in.
    zwiększenie finansowania TVP. Zdaniem polityka Stronnictwa, odbędzie się
    to kosztem polskich emerytów i rencistów.

    Rząd przyjął we wtorek projekt nowelizacji budżetu
    <http://tematy.finanse.gazetaprawna.pl/tematy/b/budz
    et> na 2017 r. oraz
    ustawy okołobudżetowej. Przewiduje on m.in. przekazanie przez ministra
    <http://www.dziennik.pl/tagi/minister> kultury i dziedzictwa narodowego
    Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, rekompensaty w wysokości 980 mln
    zł za utracone w latach 2010-2017 wpływy z opłat abonamentowych z tytułu
    zwolnień ustawowych. "Środki te zostaną przeznaczone przez KRRiT
    publicznej radiofonii i telewizji na realizację zadań misji publicznej -
    w wysokości nieprzekraczającej wydatków poniesionych na jej wykonywanie"
    - wyjaśniono.

    Wtorkowa decyzja rządu
    <http://tematy.prawo.gazetaprawna.pl/tematy/r/rzad> o zmianach w
    tegorocznym budżecie
    <http://tematy.finanse.gazetaprawna.pl/tematy/b/budz
    et>, oburzyła
    ludowców. Poseł Stronnictwa Mieczysław Kasprzak zwrócił na środowej
    konferencji prasowej uwagę, że w projekcie nowelizacji ustawy budżetowej
    na 2017 r., przewidziano jednocześnie zmniejszenie - o kwotę ponad 4 mld
    złotych - wydatków bieżących na Zakład Ubezpieczeń Społecznych i o 500
    mln złotych dotacji dla Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS).

    Zdaniem polityka <http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka> PSL, obcięcie
    środków dla ZUS i KRUS <http://www.gazetaprawna.pl/tagi/krus>, to wyraz
    "obłudy" Prawa i Sprawiedliwości. "Jest to bardzo bulwersujące chyba dla
    wszystkich obywateli w Polsce, ponieważ zostaną zabrane pieniądze
    emerytom i rencistom z ZUS. Z ZUS zabiera się 4 mld złotych, z KRUS
    zabiera się 500 milionów złotych" - podkreślał Kasprzak.

    Kasprzak za "bulwersującą" uznał także decyzję dotyczącą większych
    pieniędzy dla mediów publicznych. Przypomniał, że w marcu tego roku
    ludowcy złożyli w Sejmie projekt ustawy, która znosi abonament
    radiowo-telewizyjny. "I co się dzieje? Rząd oczywiście mówi, że +tak,
    będziemy się zastanawiać+. Nasz projekt jest w komisji, natomiast w
    dalszym ciągu ściga się emerytów i rencistów - tych, którzy nie płacą
    abonamentu, natomiast ich pieniądze z dotacji do ZUS mają iść na
    wsparcie telewizji publicznej" - powiedział poseł ludowców.

    Przekonywał, że Polacy nie chcą płacić abonamentu. "Chcą, aby on był
    dobrowolny, aby telewizja robiła takie programy publiczne, za które
    obywatele zapłacą" - zaznaczył poseł Stronnictwa.

    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1080745,psl-rzad
    -chce-finansowac-tvp-kosztem-emerytow-i-rencistow.ht
    ml?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig
    n=Feed%3A+GazetaPrawna+%28GazetaPrawna.pl%29

    Dlaczego od Rydzyka nie wezmą? On ma za dużo, ale ciągle mu mało.

    --
    animka

  • 2. Data: 2017-10-30 19:51:13
    Temat: Re: Finansowanie TV kosztem emerytów i rencistów
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-30 o 03:28, Animka pisze:
> [...]
    n=Feed%3A+GazetaPrawna+%28GazetaPrawna.pl%29

    > Dlaczego od Rydzyka nie wezmą? On ma za dużo, ale ciągle mu mało.

    Dla Hitlera, Stalina i Kim Ir Sen'a propaganda też była najważniejsza. Z
    dobrych wzorców czerpie jak widać nasza nowa obecna władza. I to nie
    tylko jeśli chodzi o propagandę.

    Juz nawet dowcipy o tym krążą, że gdyby Hitler miał taką telewizję jak
    Kaczyński i Kurski, to do dzisiaj nikt by nie wiedział że Niemcy
    przegrali tę wojnę.

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2017-10-30 22:57:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-10-17 o 03:28, Animka pisze:

> [...]
    > publicznej radiofonii i telewizji na realizację zadań misji publicznej -
    > w wysokości nieprzekraczającej wydatków poniesionych na jej wykonywanie"

    Siedzę i myślę - jak oni to policzą?

  • 4. Data: 2017-10-30 23:03:25
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2017 o 22:57 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Siedzę i myślę - jak oni to policzą?

    Ależ to proste - ile wydadzą na zadania misyjne, tyle dostaną od KRRiT.
    Czyli wystarczy wykazać wydatki.
    :)

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2017-10-31 01:52:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-10-30, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
    > Poseł PSL Mieczysław Kasprzak wyraził w środę oburzenie projektowanymi
    [..]
    > Dlaczego od Rydzyka nie wezmą? On ma za dużo, ale ciągle mu mało.

    Tak tylko na marginesie, rozpowszechniasz cały, długi tekst
    autorstwa PAP, które to PAP jest zdaje się tez obecnie w okolicach
    Dobrej Zmianny. Wiesz, że za takie rozpowszechnianie może grozić
    nawet odpowiedzialność karna?

    Weź na drugi raz poszatkuj to to na mniejsze kawałki i poprzeplataj
    swoimi komentarzami, bo trochę MZ ryzykujesz.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-10-31 02:33:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Siedzę i myślę - jak oni to policzą?

    Pewnie tak policzą, że trochę jeszcze dla nich zostanie ;-) Za ciężką
    pracę ;-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2017-10-31 02:41:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-31 o 01:52, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    >
    > Weź na drugi raz poszatkuj to to na mniejsze kawałki i poprzeplataj
    > swoimi komentarzami, bo trochę MZ ryzykujesz.

    Nie zauważyłam informacji, że nie można robić ściągi. Przedtem zawsze
    podawalam tylko linki to inni oburzali się, że powinnam wkleić treść, a
    przecież w linku jest napisane o co chodzi. Poza tym ludzie mają
    internet i większość nie potrafi wejść po linku na stronę, żeby sobie
    przeczytać. Poza tym teraz internetu tak nie trzeba oszczędzać jak
    kiedyś - kiedy były modemy.

    --
    animka

  • 8. Data: 2017-10-31 03:13:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-10-31, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
    > internet i większość nie potrafi wejść po linku na stronę, żeby sobie
    > przeczytać. Poza tym teraz internetu tak nie trzeba oszczędzać jak

    Ale to nie chodzi o wygodę czy netykietę, bo jasne, że zacytowanie
    całości krótkiego tekstu jest ułatwieniem. Chodzi to, że łamiesz prawo
    autorskie.

    Może się nigdy nikt nie przyczepi, a może komus kiedyś zaleziesz za
    skórę i postanowi pociagnąć.

    Generalnie można cytować albo fragmenty albo nawet całe (niewielkie)
    utwory ale ilość musi wynikać z "analizy krytycznej" tego co cytujesz,
    wiec najlepiej zostawić tylko to co istotne, dodać parę słów od siebie
    i jesteś w miarę na bezpiecznym.

    Jak wrzucisz w całości czyjąkolwiek publikację to trochę prosisz się
    o kłopoty.

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2017-10-31 08:12:16
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złotych - wydatków bieżących na Zakład Ubezpieczeń Społecznych i o 500 mln
    > złotych dotacji dla Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS).

    Moim zdaniem to są dwie różne sprawy:
    1- Dotacja dla KRRiT
    2- Obcięcie dotacji dla ZUS i KRUS
    Łączenie ich to zwykła manipulacja polityczna jak np. mam niecały kubek
    herbaty, a MPK podniosło cenę biletów za tramwaje, dlatego należy obniżyć
    kontrakty i płace aktorom i piosenkarzom.

  • 10. Data: 2017-10-31 17:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >1- Dotacja dla KRRiT
    >2- Obcięcie dotacji dla ZUS i KRUS
    >Łączenie ich to zwykła manipulacja polityczna jak np. mam niecały

    I tak, i nie - z jednej strony masz racje - nie trzeba laczyc, budzet
    to jeden wielki garnek, sa wplywy razem i wydatki razem.

    Z drugiej - jak sie planuje dotacje, to w naszym napietym budzecie
    trzeba cos zmniejszyc. Albo sie bardziej zapozyczac.

    Przy czym ... nie bardzo rozumiem skad to zmniejszenie.
    Chca emerytury obciac ? To sie nie da.
    Chca zmniejszych koszta funkcjonowania ZUS ? To chwalebne, ale tylko
    do pewnego stopnia.
    Przy czym 4 mld sie tak raczej nie zaoszczedzi.
    Bo ze PSL bedzie przeciw wszelkim cieciom w KRUS to jasne :-)

    Chyba ze ... teraz zapisali zmniejszenie, bedzie niski deficyt, a we
    wrzesniu sie drobna poprawke wprowadzi, bo zus potrzebuje wiecej niz
    zakladano.
    A Kurski swoje dostanie :-)

    J.