    From: " Paweł F" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fikcyjny dług - jak to rozegrać?
    Date: Fri, 17 Dec 2010 23:28:15 +0000 (UTC)

    Witam,

    proszę Was o radę co mogę w zrobić w takiej sprawie - posiadałem w pewnej
    firmie polisę na OC, której wypowiedzenie złożyłem osobiście w biurze firmy
    (posiadam oryginał podstemplowany i podpisany przez pracownika firmy). Po
    miesiącu dostałem wezwanie do zapłaty, później parę listów od działu
    windykacji danej firmy a teraz listy i grożenie sądem od firmy windykacyjnej.

    Oczywiście mógłbym przefaksować wypowiedzenie i mieć spokój ale to już trzeci
    raz gdy firma z którą już mnie nic nie łączy próbuje wyciągnąć ode mnie kasę
    (poprzednie dwa zignorowałem ale były to mniejsze kwoty 100-150 PLN a teraz
    jest 600), może to przez bałagan (co ich nie tłumaczy) a może to dodatkowy
    zysk od naiwnych albo tych co zgubili swoje wypowiedzenie...

    Dlatego chcę się postawić - jakie macie pomysły? Poczekać cierpliwie aż pójdą
    do sądu i tam przedstawić wypowiedzenie? A może samemu pójść do sądu? Czy
    takie praktyki podpadają pod wyłudzenie (art. 286 p. 1 KK)?

    Dziękuję za odpowiedzi.
    --
    Pozdrawiam, Paweł