  • 11. Data: 2014-10-01 23:23:20
    Temat: Re: Fałszywe zajęcia komornicze...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2014, RadoslawF wrote:

    > Nie jest to takie banalne. Dany bank zna lub może znać dawne numery
    > kont komorników z którymi już mieli okazję współpracować.
    > Z tymi z którymi nie współpracowali nie zweryfikuje w ten sposób.

    Wrzuć do googla zapytanie o dowolną izbę komorniczą (w dowolnym
    mieście) i sprawdź.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-10-01 23:51:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Albrant" <t...@g...com>

    A skąd pomysł, że taki system nie istnieje? Istnieje. Ma dziury i to co
    piszesz jest czasem do zrobienia, ale nie jest aż tak łatwe. A papieru
    wymaga ustawa i dopóki papier nie dotrze to zajęcia realizować nie wolno.
    --
    Przecież tu chodzi o fikcyjne zajęcia, kiedy nieweryfikowalny papier służy
    do wymuszenia przelewu na rzecz osoby nieuprawnionej

  • 13. Data: 2014-10-01 23:54:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie jest to takie banalne. Dany bank zna lub może znać dawne numery
    > kont komorników z którymi już mieli okazję współpracować.
    > Z tymi z którymi nie współpracowali nie zweryfikuje w ten sposób.

    Żądanie może trafić do samego dłużnika. Już się zdarzało, że komornik
    wskazał adres swojej drugiej połówki, która potem nie chciała oddać to co
    miałoby powstrzymać kogoś innego od wskazania jego konta.

  • 14. Data: 2014-10-01 23:58:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zabezpieczenia dla klienta są dwa:

    Kto jest klientem ?

    > 1. Jak bank przeleje na podstawie lipnego pisma od "komornika" to
    > odpowiada przed klientem za szkodę
    >
    > 2. Komorników jest chyba niecałe 700, bez problemu bank może znać numer
    > konta każdego z nich, co umożliwi wykrycie fałszywego zajęcia (z numerem
    > konta nie należącym do komornika).

    Bank może i ma szansę znać jakieś numery rachunków komorników, ale czy
    wszystkie to już nie jest takie pewne a zajęcie może być z wynagrodzenia.
    Nie wydaje się by firmy weryfikowały żądania komorników a są zobowiązane do
    wykonywania zajęć, więc raczej nie zdążą zweryfikować ich prawdziwości.

  • 15. Data: 2014-10-02 00:01:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Rozumiem, że pracujesz w banku w odpowiednim dziale?

    A którym banku ? Myślisz, że wszystkie banki tak samo zorganizowane są ?

  • 16. Data: 2014-10-02 07:49:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 23:58, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kto jest klientem ?

    Klient banku.

> [...]
    > wynagrodzenia. Nie wydaje się by firmy weryfikowały żądania komorników a
    > są zobowiązane do wykonywania zajęć, więc raczej nie zdążą zweryfikować

    Nie widzę poparcia tezy, że "nie zdążą". Chcą, to zdążą, a jak nie
    umieją robić swojego biznesu, to zapłacą dwa razy.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-10-02 07:51:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 00:01, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A którym banku ? Myślisz, że wszystkie banki tak samo zorganizowane są ?

    Pisałeś, że "nie spotkałeś się z przypadkiem sprawdzania". Jeśli powodem
    niespotkania się jest brak styczności z odpowiednimi komórkami banku, to
    skąd pomysł na użycie tego "niespotkania się" jako argumentu?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-10-02 09:59:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 02 Oct 2014 07:49:38 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie widzę poparcia tezy, że "nie zdążą". Chcą, to zdążą, a jak nie
    > umieją robić swojego biznesu, to zapłacą dwa razy.

    Jesteś w stanie wskazać przepis, który określa odpowiedzialność banku
    w tak konkretnym przypadku fałszywego pisma nakazowego? Bank nie ma
    obowiązku ani prawa stwierdzania poprawności merytorycznej zdjęcia,
    ma jedynie obowiązek bezzwłocznie zrealizować zajęcie. Jak przychodzą
    niesprawidłowe zajęcia na osoby o podobnych danych osobowych (sprawa
    ze Skierniewic) to nie bank musiał oddać ale ten co zabrał
    (komornik).

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-10-02 10:12:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 09:59, Marek pisze:

    > Jesteś w stanie wskazać przepis, który określa odpowiedzialność banku w
    > tak konkretnym przypadku fałszywego pisma nakazowego?

    Bank przelał pieniądze klienta bez podstawy.

    > Bank nie ma
    > obowiązku ani prawa stwierdzania poprawności merytorycznej zdjęcia, ma

    Ale ma obowiązek sprawdzić prawdziwość pisma. A jeśli pismo jest
    nieprawdziwe, to oszukany został bank, a nie klient.

    > jedynie obowiązek bezzwłocznie zrealizować zajęcie. Jak przychodzą
    > niesprawidłowe zajęcia na osoby o podobnych danych osobowych (sprawa ze
    > Skierniewic) to nie bank musiał oddać ale ten co zabrał (komornik).

    Ale to był komornik, a my tu mówimy o "zajęciach" nie wysłanych przez
    komornika.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2014-10-02 10:23:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-01 23:51, John Kołalsky wrote:
    > Przecież tu chodzi o fikcyjne zajęcia, kiedy nieweryfikowalny papier
    > służy do wymuszenia przelewu na rzecz osoby nieuprawnionej

    Przecież to jest problem banku, a nie klienta.

    Piotrek