  • 1. Data: 2014-09-29 18:50:44
    Temat: Pożyczka pracowcznicza - zwrot
    Od: aga <a...@n...eu>

    Kolezanka ma problem, zmarl jej maz, a 15 lat temu wzial pozyczke
    pracownicza 4 tys, mieli brac z pensji, wzieli tylko 1500 zl (
    niewiadomo dlaczego nie brali reszty ). teraz sie dogrzebali i chca od
    mojej kolezanki 2,5 tys. czy maja prawo zadac pieniedzy od niej ?

  • 2. Data: 2014-09-29 19:10:59
    Temat: Re: Pożyczka pracowcznicza - zwrot
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.09.2014 18:50, aga pisze:
> [...]
    > niewiadomo dlaczego nie brali reszty ). teraz sie dogrzebali i chca od
    > mojej kolezanki 2,5 tys. czy maja prawo zadac pieniedzy od niej ?

    Wg mnie się przedawniło. Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, właściwy sposób
    postępowania jest "wg mnie to dawno zostało spłacone przez mężą, a jak
    nie to i tak się przedawniło". A jak pójdą do sądu to podnieść zarzut
    przedawnienia.

    p. m.

  • 3. Data: 2014-09-29 22:31:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Sep 2014, m wrote:

    > Wg mnie się przedawniło.

    IMVHO, trochę może zależeć od tego, kiedy mieli "przestać brać".
    Bo przedawnienie trudno liczyć od początku umowy, jeśliby np.
    umowa była na 30 lat.
    Oczywiście, jak miały być "równe raty", to przedawniały się
    każda stosownie do momentu kiedy *miała* być zwrócona :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-09-29 23:28:35
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 22:31:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMVHO, trochę może zależeć od tego, kiedy mieli "przestać brać".
    > Bo przedawnienie trudno liczyć od początku umowy,
    Pod uwagę należy też brać treści § 36 i 37 Rozp.Rady Ministrów z dnia 19
    grudnia 1992 r. w sprawie pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych. (Dz.U.
    1992 nr 100 poz. 502.)

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2014-09-30 02:03:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-29 23:28, poreba pisze:

    > Pod uwagę należy też brać treści § 36 i 37 Rozp.Rady Ministrów z dnia 19
    > grudnia 1992 r. w sprawie pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych. (Dz.U.
    > 1992 nr 100 poz. 502.)

    Po śmierci pracownika powinni umorzyć pożyczkę. Co za dziady!
    A żonie wypłacić udziały z kasy Zap. Poż. oraz jakiś zasiłek się żonie
    należy na pochowanie męża.

    --
    animka

  • 6. Data: 2014-09-30 07:10:29
    Od: aga <a...@n...eu>

    W chwili smierci maz kolezanki nie byl juz pracownikiem gminy bo w
    gminie pracowal. Od kilku lat byl na rencie