  • 1. Data: 2014-09-30 18:22:57
    Temat: Jak uzyskac sygnature sprawy karnej?
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Pewnej osobie odebrano prawo jazdy (alkohol, ucieczka z miejsca).
    Potrzeba odnaleźć sygnaturę akt sprawy (i sąd lub prokuraturę).
    A jeszcze lepiej byłoby uzyskać dostęp do akt sprawy (sądowej) lub do akt
    dochodzenia.
    W jakim trybie szukać?
    Inf. publiczna?
    Innym?
    Sąd cywilny zobowiązał wnioskodawcę (będącego w post. cywilnym przeciwnikiem
    procesowym sprawcy wykroczenia drogowego) do wskazania sygnatury i...
    numerów kart akt (no z numerami kart to sąd pojechał poza bandę, tym
    bardziej wyznaczając termin 7 dni pod rygorem odrzucenia wniosku dowodowego)
    o dowód z których wnioskodawca wnosi.
    Dane osobowe sprawcy znane.
    Pierwszy ruch w kierunku sądu właściwego dla miejsca zamieszkania, ale zdaje
    się właściwy byłby dla miejsca wykroczenia drogowego, które to miejsce nie
    do końca znane (w sensie dzielnicy czy powiatu) :-/

  • 2. Data: 2014-09-30 18:24:12
    Temat: Re: Jak uzyskac sygnature sprawy karnej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-30 18:22, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > się właściwy byłby dla miejsca wykroczenia drogowego, które to miejsce nie
    > do końca znane (w sensie dzielnicy czy powiatu) :-/

    Sygnaturę pewnie sprawdzą ci w repertorium, ale o dostępie do akt
    nieswojej sprawy karnej zapomnij.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-09-30 18:26:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-30 18:24, Liwiusz pisze:
    > sąd pojechał poza bandę, tym

    To i tak miło ze strony sądu, wnioski dowodowe przedstawia się w pozwie,
    jak strona nieprzygotowana do procesu, to teraz są skutki.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-09-30 18:33:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdaje się właściwy byłby dla miejsca wykroczenia drogowego, które to
    > miejsce nie do końca znane (w sensie dzielnicy czy powiatu) :-/

    A skąd wiecie o tym, że został ukarany?

  • 5. Data: 2014-09-30 20:12:30
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Nieproces, sąd mógłby z urzędu, lub wysłać wezwanie do ..., które byłoby
    podstawą zwrócenia się do organu.
    No niby można obecnie - zdaniem sądu - z odpisem protokołu rozprawy.
    Uwalactwo formalne królem postępowań.

    -----

  • 6. Data: 2014-09-30 20:13:57
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    "Wszyscy" wiedzą, tylko nikt nie chce tego zeznać przed sądem, "nie wiem",
    "nie pamiętam".

    -----

  • 7. Data: 2014-09-30 21:14:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Wszyscy" wiedzą, tylko nikt nie chce tego zeznać przed sądem, "nie
    > wiem", "nie pamiętam".

    To wniosek dowodowy, by się zwrócić do Policji o sparwdzenie w zbiorach
    informatycznych. Sad ma takie prawo, Wy nie.

  • 8. Data: 2014-10-01 17:39:36
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    No właśnie sąd taki wniosek dowodowy złożony w pierwszym piśmie
    wszczynającym sprawę olał.

    A coś mi świta[ło], że do postępowań karnych jest dostęp z ustawy o inf.
    publicznej, myślałem że coś pomożecie w temacie.

    -----

  • 9. Data: 2014-10-01 17:44:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 17:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > No właśnie sąd taki wniosek dowodowy złożony w pierwszym piśmie
    > wszczynającym sprawę olał.

    Jeśli to istotny dowód, to będzie podstawa do apelacji.

    > myślałem że

    Nie rób tego więcej ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-10-02 08:24:29
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Przykłady:

    Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 2010-08-12, II SAB/Bk 36/10
    Dostęp do informacji publicznej z akt postępowania przygotowawczego
    Teza:
    Oprócz "wglądu do akt" (np. przejrzenie akt w sekretariacie, czytelni), o
    którym stanowi art. 156 §5 zdanie 2 ustawy Kodeks postępowania karnego,
    podmiot niebędący stroną postępowania przygotowawczego ma prawo żądać
    udostępnienia informacji publicznej również poprzez uzyskanie kserokopii czy
    odpisu dokumentu z akt, jak również informacji stanowiącej "wycinek" akt,
    "wyprowadzonej" z treści akt postępowania, informacji "na podstawie" akt
    sprawy, ale niezmaterializowanej fizycznie w jednym konkretnym dokumencie w
    aktach. Zdaniem sądu wykładnia gramatyczna przepisu art. 156 §5 zdanie 2 KPK
    uprawnia do wniosku, że nie reguluje on dostępu do informacji publicznej z
    akt postępowania przygotowawczego w podanych wyżej formach innych niż
    fizyczny "wgląd do akt sprawy", co uzasadnia zastosowanie w tych
    nieuregulowanych przypadkach trybu z ustawy o dostępie do informacji
    publicznej.

    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2003-03-07, II SA 3572/02

    Teza:

    Akta zakończonego przygotowawczego postępowania karnego podlegają
    udostępnieniu na zasadach określonych w ustawie o dostępie

    do informacji publicznej.

    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2005-02-08, OSK 1113/04

    Dostęp do informacji o działalności organów publicznych

    Teza:

    1. Podmiot uprawniony do udzielenia informacji publicznej udziela informacji
    albo odmawia udzielenia, gdy informacja ta jest tajemnicą ustawowo
    chronioną. Może to dotyczyć całości akt lub ich części. Podmiot uprawniony w
    takim wypadku winien odmówić udzielenia informacji publicznej wskazując
    przyczyny stanowiące podstawę odmowy albo podać, że jest to tajemnica
    państwowa lub służbowa, o której mowa w ustawie o ochronie informacji
    niejawnych albo może odmówić z powodu prywatności. Postępowanie nie może
    zakończyć się umorzeniem, a wydaniem stosownej decyzji. Jeżeli odmowa
    informacji publicznej następuje na podstawie prywatności, to winno znajdować
    się pouczenie, że po wyczerpaniu środków zaskarżenia służy powództwo do
    sądu, a w pozostałych wypadkach - skarga do NSA.

    2. Akta postępowań karnych zakończonych umorzeniem postępowania, stanowią
    informację o działalności organów publicznych, a prokuratura mieści się w
    pojęciu organu władzy publicznej w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy o
    dostępie do informacji publicznej.

    Ale były też stanowiska sprzeczne.

    -----