  • 1. Data: 2004-12-15 16:29:06
    Temat: likwidacja funduszu emerytalnego
    Od: "RAM" <r...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mi pomóc z następującym problemem - z góry dziękuję.
    Mam tzw. drugi filar w Nationale Nederlanden. Chciałem część pieniędzy
    przenieść na rachunek bieżący - odmówiono mi. Czy można to jakoś załatwić, a
    jeśli nie to jak najkorzystniej zlikwidować rachunek (wówczas chciałbym zmienić
    fundusz.)
    Dziękuję za pomoc.
    Robert

  • 2. Data: 2004-12-16 11:19:33
    Temat: Re: likwidacja funduszu emerytalnego
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    RAM napisał(a):
> [...]
    > jeśli nie to jak najkorzystniej zlikwidować rachunek (wówczas chciałbym zmienić

    Możesz ew. zmienić fundusz (OFE). Wtedy stary fundusz dokona transferu
    środków do nowego OFE.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 3. Data: 2004-12-16 19:25:38
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RAM" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli nie to jak najkorzystniej zlikwidować rachunek (wówczas chciałbym
    Rachunku w 2 filarze (OFE) nie można zlikwidować. Nie jest mozliwe
    (niezależnie od funduszu, w jakim jest prowadzony rachunek emerytalny)
    przeniesienie środków na jakikolwiek inny rachunek. W tym przypadku zmiana
    firmy prowadzącej rachunek emerytalny nic nie da- w każdym innym OFE również
    odmówią Panu przeniesienia środków na rachunek bieżący, bo na to nie pozwala
    ustawa.
    Pieniądze zgromadzone na rachunku w OFE zostaną wypłacone tylko w przypadku
    osiągnięcia wieku emerytalnego lub zgonu.

    Pozdrawiam
    W. Zaleska www.epolisa.republika.pl

  • 4. Data: 2004-12-16 20:18:55
    Od: "Tomek" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RAM <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jeśli nie to jak najkorzystniej zlikwidować rachunek (wówczas chciałbym

    Odmówiono Ci bo twoich pieniędzy tam nie ma. To jak można wypłacić coś czego
    nie ma. Tomek