  • 1. Data: 2004-12-15 16:09:32
    Temat: Troche dziwna decyzja sadu
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Witam.

    Jest nastepujaca sytuacja. Sasiad odmowil przyjecia mandatu od
    Starzy Miejskiej odnosnie zajmowania pasa ruchu drogwego. Ta
    skierowala sparwe do Sadu Grodzkiego. Ten wydal wyrok zaocznie.
    Sasiad oczywiscie w terminie sie odwolal i czekal na rozprawe
    z udzialem stron. Miala sie odbyc ona ostanio lecz sasiad zachorowal
    i dzien przed rozprawa dostarczyl zwolnienie
    lekarskie oraz pismo o wyznaczenie nowego terminu rozprawy.
    Tymczasem przyszlo mu pismo ze SG wydal wyrok pod jego nieobecnosc.
    Czy SG nie naruszyl przepisow ? Bowiem odmowiono prawa do obrony
    wysluchano tylko jednej strony? Jezli mozna to konkretne artykuly

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 2. Data: 2004-12-15 17:15:50
    Temat: Re: Troche dziwna decyzja sadu
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Jak na mój gust w ogóle rozpatrywanie wykroczeń to obraza sądu.
    Facet się uparł że nei zapłąci mandatu i teraz będzie zabierał czas
    sędziemu, sztabowi sekretarek, strażników miejsich, wyprodukowana będzie
    masa papieru.
    Niezależnie od tego, czy proceduralnie sprawa jest czysta, zdroworozsądkowo
    sąd postąpił słusznie.

    M.

  • 3. Data: 2004-12-15 17:45:59
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "leon":

    > Jest nastepujaca sytuacja. Sasiad odmowil przyjecia mandatu od
    > Starzy Miejskiej odnosnie zajmowania pasa ruchu drogwego. Ta
    > skierowala sparwe do Sadu Grodzkiego. Ten wydal wyrok zaocznie.

    Nie zaoczny lecz wyrok nakazowy.

> [...]
    > Czy SG nie naruszyl przepisow ? Bowiem odmowiono prawa do obrony
    > wysluchano tylko jednej strony? Jezli mozna to konkretne artykuly

    Jakie dostarczył zwolnienie ? Czy było zgodne z rozporządzeniem Ministra
    Sprawiedliwości "w sprawie warunków i trybu usprawiedliwiania
    niestawiennictwa oskarżonych, świadków i innych uczestników postępowania
    karnego z powodu choroby oraz sposobu wyznaczania lekarzy uprawnionych do
    wystawiania zaświadczeń potwierdzających niemożność stawienia się na
    wezwanie lub zawiadomienie organu prowadzącego postępowanie" ?
    Bo jeśli było to zwykłe L-4 lub coś podobnego to Sąd wydał wyrok zaoczny
    (tym razem jest to zaoczny) zgodnie z procedurą i teraz przysługuje od niego
    apelacja do II instancji.

    Pzdr.

    Marek

  • 4. Data: 2004-12-15 22:36:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że zwolnienie nie spełniało wymogów prawnych. Nie każdy lekarz
    może je wystawić. trzeba było zapytać lekarza, czy może.

  • 5. Data: 2004-12-16 15:51:18
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    widzisz jezli posiada sie zezwolenie na zajecie pasa ruchu ( wystawka),
    a miejscy to zignoruja to wiadomo , ze sie takiego mandatu nie przyjmie

    leon