  • 1. Data: 2006-05-30 06:58:49
    Temat: Faktura i umowa o dzielo rownoczesnie?
    Od: "Kasia_rowerowa" <k...@g...pl>

    Sytuacja jest taka:
    Firma wykonuje zdjecia, wystawia fakture. Wydawca, ktoremu wystawia fakture,
    twierdzi, ze jeszcze do tego powinna byc umowa o dzielo z przekazaniem praw
    autorskich.
    Wydaje mi sie, ze w tym momencie powstają jakby dwa zobowiazania: z faktury i
    z umowy o dzielo.
    Czy podpisywanie tych dwoch dokumentow jest zgodne z prawem? Czy jako
    prowadząca firmę "X" mam prawo wystawić i fakturę za wykonanie pracy "Y", i
    podpisac umowe o dzielo z przekazaniem praw autorskich za wykonanie pracy "Y"
    (czyli dokladnie tej samej.

    Pzdr
    kasia

  • 2. Data: 2006-05-30 10:56:24
    Temat: Re: Faktura i umowa o dzielo rownoczesnie?
    Od: "MirekS" <X...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia_rowerowa" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e5gqf9$l03$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > podpisac umowe o dzielo z przekazaniem praw autorskich za wykonanie pracy

    Tak na chłopski rozum to umowa o dzieło zobowiązuje tylko wykonawcę do
    wykonania ww. pracy.
    Przykładowo gdyby jej nie wykonał w wyznaczonym terminie to mógłby z tego
    tytułu zapłacić jakąś karę.
    I powinna być podpisana na początku, jesli w ogóle jest podpisywana.
    Po wykonaniu pracy jest fakturka i płatność za nią.
    Więc właściwie nie wiem w czym jest problem.

    Identyczna sprawa jest z zamówieniem.
    Zamówienie na towar jest umową (pisemną lub ustną). Jeśli jest podpisane
    przez zamawiającego to zobowiązuje do zapłacenia za otrzymany towar.
    A faktura jest tylko dowodem dla Urzędu Skarbowego, że transakcja doszła do
    skutku.

    pozdrawiam
    mirek