  • 1. Data: 2006-05-30 07:13:10
    Temat: dostałem przelew
    Od: Bartłomiej <e...@s...pocztowa>

    Dziś na prywatne konto w mBanku dostałem przelew od pana, którego nie znam.
    Ani w mBanku ani w KredytBanku, gdzie ten pan miał konto nie moglimi pomóc.
    Odesłałem przelew z tytułem: pomyłka to nie są moje pieniądze.

    Przlew dostałem jakby z numerem faktury i dopiskiem doładowanie id=28020
    (liczbę zmyśliłem, bo już nie pamiętam)

    W polu danych były moje dane, ale pani z banku mówiła, że jak ktoś nie
    podał to się automatycznie uzupełniają.

    Czy powinienem jeszcze gdzieś zgłosić tę sprawę?

    Bartłomiej

  • 2. Data: 2006-05-30 09:50:23
    Temat: Re: dostałem przelew
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Bartłomiej wrote:
    > Dziś na prywatne konto w mBanku dostałem przelew od pana, którego nie znam.
    > Ani w mBanku ani w KredytBanku, gdzie ten pan miał konto nie moglimi pomóc.
    > Odesłałem przelew z tytułem: pomyłka to nie są moje pieniądze.

    Frajer - trzeba było poczekać, aż ktoś się upomni (odsetki lecą ;) )

    A jakby nikt się nie upomniał...

  • 3. Data: 2006-05-30 10:03:15
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > Odesłałem przelew z tytułem: pomyłka to nie są moje pieniądze.
    >
    > Czy powinienem jeszcze gdzieś zgłosić tę sprawę?

    ktos sie pomylil, albo pani w banku wpisujac w komputer
    recznie wypelnione polecenie przelewu albo tez system komputerowy
    (co sie zdarza i wiem to od praconikow bankow)

    w zasadzie sprawa zamknieta, bank i tak sie do pomylki nie przyzna,
    a ty mozesz sie tylko sporobowac skontaktowac z ta osoba co zrobila
    pomylke aby mu to uswiadomic bo nie widomo kiedy on sie zorientuje
    ze przelew nie dotarl do wlasciwego odbiorcy i to on wtedy moze
    zaczac docodzic czyja byla to wina (bo moze miec np. jeszcze blankiet
    przelewu)

    Tomek

  • 4. Data: 2006-05-30 10:07:08
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > Frajer - trzeba było poczekać, aż ktoś się upomni (odsetki lecą ;) )
    > A jakby nikt się nie upomniał...

    frajer czy ktos uczciwy,

    swoja droga jak by sie nawet upomnial to i tak by mial problemy
    z odzyskanie pieniedzy
    a obdarowany musialby ewentualnie zaplacic podatek i bylby czysty

    Tomek

  • 5. Data: 2006-05-30 10:37:31
    Od: "Adamos" <adamos79(tnijto)@gmail.com>

    A jak wyglada sprawa w momencie gdybym np. ja sie pomyli, jakie sa szanse
    (prawne) odzyskania pieniedzy, zakladajac ze szczesliwy odbiorca raczej nie
    chce sie ich pozbyc ?? :-)

    Adamos
    gg990369

  • 6. Data: 2006-05-30 10:47:26
    Od: "MirekS" <X...@w...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej" <e...@s...pocztowa> napisał w wiadomości
> [...]
    > (liczbę zmyśliłem, bo już nie pamiętam)
    >
    > W polu danych były moje dane, ale pani z banku mówiła, że jak ktoś nie

    Wygląda na to że ktoś próbował doładować sobie komórkę czy coś takiego
    płacąc na twój rachunek. :)
    Problem byłby gdyby ktoś wykonał przelew z twojego konta. A tak ja osobiście
    nie widzę problemu.

    Jeśli pieniądze zwróciłeś właścicielowi to postąpiłeś szlachetnie.

    Pozdrawiam.

    mirek

  • 7. Data: 2006-05-30 11:18:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Frajer - trzeba było poczekać, aż ktoś się upomni (odsetki lecą ;) )

    Uczciwość nazywasz "frajerstwem" i co o tobie myśleć ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2006-05-30 11:45:10
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    tomm wrote:

    > frajer czy ktos uczciwy,

    Frajer, bo nie wiadomo co to za kasa, skąd, czyja pomyłka i tak dalej -
    jeśli np. pomyłka banku (a jest to wielce prawdopodobne, bo po
    wprowadzeniu cyfr kontrolnych trudno zlecającemu przelew pomylić się o
    jedną cyferkę), to nagle może pojawić się storno i zniknnie mu z konta
    drugie tyle.

    I teraz on będzie się bujał z odzyskaniem kasy.

    > swoja droga jak by sie nawet upomnial to i tak by mial problemy
    > z odzyskanie pieniedzy
    > a obdarowany musialby ewentualnie zaplacic podatek i bylby czysty

    Nie.

    Bezpodstawne wzbogacenie - musiałby oddać (z pewnymi zastrzeżeniami, ale
    generalnie musiałby).

  • 9. Data: 2006-05-30 11:46:05
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Adamos wrote:
    > A jak wyglada sprawa w momencie gdybym np. ja sie pomyli, jakie sa szanse
    > (prawne) odzyskania pieniedzy, zakladajac ze szczesliwy odbiorca raczej nie
    > chce sie ich pozbyc ?? :-)

    Wezwanie do zwrotu (polecony za potwierdzeniem odbioru) a potem pozew
    cywilny z artykułu na bezpodstawne wzbogacenie.

  • 10. Data: 2006-05-30 12:13:02
    Od: bartko <a...@p...ds6.pg.gda.edu.net.pl>

    Dnia Tue, 30 May 2006 12:47:26 +0200, MirekS napisał(a):

> [...]
    > nie widzę problemu.
    >
    > Jeśli pieniądze zwróciłeś właścicielowi to postąpiłeś szlachetnie.

    Wpłacający pieniądze to Rosjanin, a ja niechciałbym być zamieszany w jakieś
    dziwne gierki. Do tego właśnie zamykałem konto i to tym bardziej mogłoby
    wyglądać dziwnie. Dostałem pieniądze, wypłacam i zamykam konto.
    --
    żydzi, masoni, mdlejące w ekstazie słuchaczki...
    Bartek