  • 1. Data: 2006-05-29 20:26:55
    Temat: Zwolniono dresa z kosztów sądowych
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Przyszedł kolejny wyrok (jeśli ktoś śledzi tę never ending story, to
    wie, że chodzi o napad 4 dresów), w którym dresa uznaje się za
    winnego, wymierza mu się karę taką, taką i taką i zwalnia z kosztów
    sądowych. Co to jest? Czy to jest jakaś normalna praktyka, że sąd
    dresa zwalnia, a za wybryki dresa płacę ja, pan płaci i pani też
    płaci? Co powoduje, że dresa się zwalnia lub nie?

    I jeszcze: Co to są stawki dzienne po 10zł (chodzi o grzywnę)? Stawka
    dzienna za co?

    Renata

  • 2. Data: 2006-05-29 21:51:41
    Temat: Re: Zwolniono dresa z kosztów sądowych
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    Co powoduje, że dresa się zwalnia lub nie?

    - ocena, czy jest w stanie koszty ponieść...jeśli jesteś stroną , wnieś o
    uzasadnienie, to się dowiesz (a dowiesz się że jesst taki artykuł, jak 624
    k.p.k. zapewne)

    > I jeszcze: Co to są stawki dzienne po 10zł (chodzi o grzywnę)? Stawka
    > dzienna za co?

    to jest wymiar kary grzywny. ilość stawek dziennych razy wysokość stawki daje
    wymiar grzywny.

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-05-29 22:04:20
    Od: krasiek <s...@p...onet.pl>

    > I jeszcze: Co to są stawki dzienne po 10zł (chodzi o grzywnę)? Stawka
    > dzienna za co?

    Określając grzywnę którą skazany ma zapłacić określa się ją za pomocą
    stawek dziennych. Sąd określa ich liczbę oraz wysokość poszczególnych
    stawek która wacha się od 10 do 360 zł.

    A co do zwolnienia z kosztów sądowych to ma takie prawo a decydują o tym
    sytuacja majątkowa, rodzinna, i inne "względy słuszności".

  • 4. Data: 2006-05-29 22:27:20
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    krasiek wrote:

    > Określając grzywnę którą skazany ma zapłacić określa się ją za pomocą
    > stawek dziennych. Sąd określa ich liczbę oraz wysokość poszczególnych
    > stawek która wacha się od 10 do 360 zł.

    Wacha teraz jest po 4,20zł, ale co mają do wyroków sądowych ceny
    benzyny, hmm? ;->

  • 5. Data: 2006-05-29 22:46:05
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > I jeszcze: Co to są stawki dzienne po 10zł (chodzi o grzywnę)? Stawka
    > dzienna za co?

    Przykład:
    10 stawek dziennych po 10zł = grzywna 100zł
    5 stawek dziennych po 20 zł = grzywna 100zł
    Różnica jest taka, że w przypadku niezapłacenia tej pierwszej sąd
    zamieni ją na 10 dni aresztu, a tej drugiej na 5 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2006-05-30 07:00:41
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-29, Beniamin <b...@c...pl> wrote:

> [...]
    > Różnica jest taka, że w przypadku niezapłacenia tej pierwszej sąd
    > zamieni ją na 10 dni aresztu, a tej drugiej na 5 dni.

    O, teraz już jasne. Dzięki.

    Renata

  • 7. Data: 2006-05-30 09:29:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Kaiser Souza napisał(a):
> [...]
    > uzasadnienie, to się dowiesz (a dowiesz się że jesst taki artykuł, jak 624

    i to samo bylo z pewnym gansterem, nie wiem czy tylko mnie wk. Ziobro
    gdy publicznie zapowiedzial odpowidzialnosc dyscyplinarna sedzi ktora
    tak zadecydowala. Troche mu sie funkcje pomerdaly.
    Czy za takie grozenie mozna odpowiedziec za grozby karalne? (jezlei
    sedzia miala podstawy do takiej decyzji) - nie mowiac juz o zniewazeniu
    instytucji.

    P.

  • 8. Data: 2006-05-30 19:55:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    [...]
    > Wacha teraz jest po 4,20zł, ale co mają do wyroków sądowych ceny
    > benzyny, hmm? ;->

    może wącha?

    p. m.