  • 51. Data: 2018-03-30 14:19:05
    Temat: Re: Facjata Gowina jeździ po Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    >Od siebie dodam, że beneficjentem poprzednich władz była organizacja
    >zwana PO - kosiła chyba ok. 52 mln PLN rocznie, za to że jest partią
    >polityczną. Dzisiaj ich sytuacja jest trudniejsza - koszą tylko 16
    >mln PLN rocznie z tego samego tytułu.

    Skad taka dysporporcja ?
    O ile pamietam, to tam rozne pozycje byly w tej dotacji, za glos, za
    radnego, za posla, - az tak bardzo im wynik wyborczy nie spadl.

    Za to jesli czegos nie pomylilem - to np Dorn popadl w dlugi, jak go
    ostatnio nie wybrano.

    J.

  • 52. Data: 2018-03-30 14:27:07
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 14:19, J.F. pisze:

    > Skad taka dysporporcja ?
    > O ile pamietam, to tam rozne pozycje byly w tej dotacji, za glos, za
    > radnego, za posla,  - az tak bardzo im wynik wyborczy nie spadl.

    To zależy od wyniku wyborczego do Sejmu (może też Senatu?). PO w
    poprzednim okresie miała więcej i brała z tego tytułu 48 mln (53 mln to
    były ich przychody "zusammen do kupy").
    Dzisiaj PiS prowadzi z PO: 18 mln do 16 mln.

    Natomiast to co jest tu istotne, ze PO-PiS, nie zamierza tego koryta
    likwidować, więc obie te organizacje zgodnie nie eksponują tego faktu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 53. Data: 2018-03-30 14:48:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 14:27:07 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Natomiast to co jest tu istotne, ze PO-PiS, nie zamierza tego koryta
    > likwidować, więc obie te organizacje zgodnie nie eksponują tego faktu.

    Alternatywą są lobbyści, zachęcający partie do przeprowadzenia korzystnych
    dla nich ustaw w zamian za wpłaty na konto partyjne, czego u nas w
    przypadku osób prawnych robić nie wolno.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 54. Data: 2018-03-30 15:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >to były ich przychody "zusammen do kupy").
    >Dzisiaj PiS prowadzi z PO: 18 mln do 16 mln.

    Znalazlem pare danych
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/4257
    24,rekordowe-dotacje-budzetowe-dla-partii-ile-dostal
    y-za-2012.html

    2012
    PO 47,6 mln, PIS 47,2 mln.
    Tak duzo, bo byl zwrot za kampanie - po ok 30 mln

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ponad-100-mln-zl-z-
    budzetu-dla-partii-politycznych-w-2016-r-7521392.htm
    2016
    PO 16mln, PIS 18 mln

    Wiec obie partie szly leb w leb, zaloze sie, ze w pozostalych latach
    podobnie,
    a podkreslanie roznic, to zwykla demagogia ... albo celowa,
    oczerniajaca demagogia.

    >Natomiast to co jest tu istotne, ze PO-PiS, nie zamierza tego koryta
    >likwidować, więc obie te organizacje zgodnie nie eksponują tego
    >faktu.

    No coz, nie bedzie drobnych pieniedzy z budzetu (bo to sa naprawde
    drobne),
    to partie beda musialy poszukac pieniedzy u sponsorow.
    A ci sponsorzy potem, albo i przedtem, wystawia rachunek.

    I kto za to zaplaci ? i z jaka marza ?

    To lepiej dajmy im te drobne, i niech pilnuja, zeby konkurencja nie
    kradla :-)

    J.

  • 55. Data: 2018-03-30 16:01:06
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 15:13, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > I kto za to zaplaci ? i z jaka marza ?
    >
    > To lepiej dajmy im te drobne, i niech pilnuja, zeby konkurencja nie

    Czyli złodziejowi zamiast więzienie za kradzież, lepiej zapłacić by nie
    kradł?

    Na korupcję polityków najlepszym narzędziem jest prokuratura.

    W naszym państwie politycy zabezpieczyli się przed tym przy pomocy
    upolitycznienia prokuratury + immunitet (są poza prawem). I w tej
    sytuacji doją budżet a i co do uczciwości polityków jestem mocno sceptyczny.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 56. Data: 2018-03-30 16:02:09
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 14:48, Olin pisze:
    > Alternatywą są lobbyści, zachęcający partie do przeprowadzenia korzystnych
    > dla nich ustaw w zamian za wpłaty na konto partyjne, czego u nas w
    > przypadku osób prawnych robić nie wolno.

    A gdyby takich skorumpowanych polityków wrzucać do więzienia?

    Wiem, rozmarzyłem się...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 57. Data: 2018-03-30 16:07:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 11:19, Wojtek pisze:

    > To zależy skąd czerpiesz wiedzę na temat naszych władców. Jeśli
    > korzystasz ze źródeł przychylnych władzy - wtedy władza jest
    > zdecydowanie lepsza od swych poprzedników. Natomiast niezależni
    > dziennikarze powiązani z opozycją - będą wieszali psy na władzy.
    >
    > Ten mechanizm jest niezależny od tego kto nami rządzi.

    My nie psy, żeby nami rządzić. Zresztą psy-zwierzęta też nie są głupie.

    --
    animka

  • 58. Data: 2018-03-30 16:10:52
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 11:50, Olin pisze:

> [...]
    > kryzysowych.
    >
    > - Anna Mrowińska; była w radzie nadzorczej Energa-Obrót, a dziś jest w
    > radzie Energa Ciepło Kaliskie; do niedawna bibliotekarka w słupskiej szkole
    > policji
    >
    > - Hanna Mazur, gdyńska radna PiS, pracująca społecznie dla ,,Gazety
    > Polskiej" dostała pracę w spółce Lotos Kolej. Przekonywała, że stało się to
    > po tym, jak w ciemno wysłała swoje CV. Zarabia tam co najmniej 12 tys. zł
    > miesięcznie.
    >
    > Tu są zresztą całe listy dla wytrwałych:
    olkach-z-udzialem-skarbu-panstwa/
    > https://oko.press/29-mln-zlotych/

    To po prostu może być rodzina i znajomi królika. Tak jak w mafii. Tak
    było i tak jest - dopóki nie zdechniemy wszyscy jako Naród.

    --
    animka

  • 59. Data: 2018-03-30 16:30:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >
    > I kto za to zaplaci ? i z jaka marza ?
    >
    > To lepiej dajmy im te drobne, i niech pilnuja, zeby konkurencja nie

    Te drobne mogą się przydać dla informatyka w ZUS-ie, żeby usunął z
    systemu składki na ubezpieczenia zdrowotne emerytów. Rząd "mówi", że to
    się nie opłaca, że ta procedura za dużo by kosztowała.

    --
    animka

  • 60. Data: 2018-03-30 17:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Czyli złodziejowi zamiast więzienie za kradzież, lepiej zapłacić by
    >nie kradł?

    Po prostu badzmy realistami - jak wygrana bedzie zalezala od funduszu
    propagandowego, to sie juz niektorzy zabezpiecza.

    A poza tym ... utrzymanie wieznia ponoc sporo kosztuje.
    Moze lepiej zasilek mu wyplacic ?

    No chyba zeby tak ... polowe do wiezienia, a druga polowe na
    straznikow :-)

    >Na korupcję polityków najlepszym narzędziem jest prokuratura.

    Taaa, niezalezna, mianowana przez wyborcow ... a kto im da na
    propagande ? :-)

    J.