    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Date: Fri, 21 Nov 2014 12:55:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: (FUW) Re: Krótko

    Pytanie mam.
    Techniczne.
    Z tejże okazji pozwalam sobie na naruszenie netykiety,
    znaczy cross+FUT z .pregierz na .prawo.
    Można wrzucać do KF ;>
    Ad rem:

    On Fri, 21 Nov 2014, Bruno wrote:

    > Miłościwie nam panujący przewidzieli taką mozliwość
    >
    > Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy
    >
    > Art.440
    > § 4. Jeżeli znak "x" postawiono w kratce z lewej strony
    > obok nazwisk dwóch lub większej liczby kandydatów,
    > ale z tej samej listy, głos uznaje się za ważny
    > i oddany na wskazaną listę z przyznaniem pierwszeństwa
    > do uzyskania mandatu temu kandydatowi,
    > przy którego nazwisku
    > znak "x"
    ^^^^^^^^
    > jest umieszczony
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > w pierwszej kolejności.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Intryguje mnie mianowicie, czy komisja wyborcza dysponuje
    szklaną kulą, tudzież ewentualnie czy wskazany zapis jednoznacznie
    nakazuje jedynie możliwe rozwiązanie (monitoring faktu
    i sposobu kreślenia po kartce, w sposób powiązany z kartką),
    co skądinąd naruszałoby jedną z zasad głosowania (tajność),
    bo skądś musi wiedzieć który *KRZYŻYK* został postawiony
    wcześniej a jakoś słabo mi idzie ustalenie kolejności
    krzyżyków innym dowodem niż monitoring.
    Czytać umiem i w tekście wyżej nic nie widzę o kolejności
    pozycji, napisano "znak x" to napisano (że ważne jest,
    w jakiej kolejności umieszczono znak "x").

    Coś przeoczyłem?
    Czy tylko "polska język trudna język" i posłom zwyczajowo
    nie wyszło? (to jak te komisje z krzyżykami robią?)
    ;>

    pzdr, Gotfryd