    From: "pablio" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury szczgólne - odliczanie zwolnień
    Date: Fri, 4 Jun 2004 22:02:36 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@83.238.41.66

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    news:c9ptlt$4op$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > GW napisała ( dziś str. 18): Zwolnienia lekarskie to nie praca
    > "Nowela ustawy o emeryturach i rentach, ktora wejdzie w życie 30 czerwca,
    > precyzuje, że nie można wliczać do okresu pracy w warunkach szczególnych
    > zwolnień lekarskich, urlopów zdrowotnych (to ważne zwłaszcz dla
    nauczycieli) ani
    > macierzyńskich po 14 listopada 1991 r. (...) Wyjątek: wlicza się się urlop
    > wypoczynkowy."
    >
    > - Jakim prawem ma to działać wstecz od roku 1991 - moja żona podejmując
    pracę
> [...]

    z tego co wiem te okresy nigdy nie były wliczane do okresu pracy w
    szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze
    idz do zus i sie zapytaj
    art. 32 jako przepis szczególny nie może być interpretowany rozszerzająco
    jest w nim mowa wyłącznie o pracy
    tak samo art. 82 karty nauczyciela

    poza tym nie można ograniczyć prawa którego jeszcze nie nabyto
    prawo nabywasz w momencie w jakim przyznaje ci je ustawa (chodzi o prawo do
    emerytury)
    patrz na art. 100 Prawo do świadczeń określonych w ustawie powstaje z dniem
    spełnienia wszystkich warunków wymaganych do nabycia tego prawa, z
    zastrzeżeniem ust. 2.