  • 1. Data: 2009-03-18 20:37:15
    Temat: Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?
    Od: "J." <s...@g...pl>

    Witam,

    Prosze o pomoc w ponizszej sprawie. Bylam wlascicielka dzialki kupionej od
    osoby, ktora sprzedala kilka dzialek roznym osobom (powiedzmy, ze bylo ich
    10, w tym ja). Ta osoba (na podstawie oswiadczen tych wlascicieli dzialek,
    aby dzialala w ich imieniu) wystarala sie o przylacza elektryczne do dzialek
    na swoj koszt i miala podzielic koszty na 10 osob. W miedzyczasie sprzedalam
    dzialke i do momentu sprzedazy zadne koszty (faktury, wezwania) nie zostaly
    mi przedstawione. Osoba od ktorej kupilam dzialke zada ode mnie zaplaty za
    przylacze i straszy sadem wraz z odsetkami za tamten rok ("straszy"
    osobiscie, nie wysylala do tej pory zadnych pism o zaplate). Co ma zrobic?
    Kto powinien poniesc te koszty?

    Dziekuje za odp.

  • 2. Data: 2009-03-18 22:45:11
    Temat: Re: Działka/przyłącze/brak wezwania/sąd?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przylacze i straszy sadem wraz z odsetkami za tamten rok ("straszy"
    > osobiscie, nie wysylala do tej pory zadnych pism o zaplate). Co ma zrobic?

    Sprzedałaś działkę z przyłączem?
    No to Ty, jako że świadczenie było na Twoją rzecz, Ty się zobowiązałaś do
    zwrotu kosztów załatwaiającemu.
    I zapewne nie złożyłaś oświadczenia, tylko zlecenie działania w Twoim
    imieniu.

  • 3. Data: 2009-03-18 23:15:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kto powinien ponieść te koszty?

    Skoro umówiliście się, że podzielicie koszty pomiędzy siebie, to wydaje mi
    się dość oczywiste, że powinnaś pokryć te 1/10 kosztów. Chyba, że do
    faktycznej realizacji umowy doszło już po sprzedaży przez Ciebie działki
    nowemu nabywcy, bo wówczas możnaby było się ZASTANOWIĆ nad ważnością umowy,
    w której Ty zlecasz osobie trzeciej wykonanie przyłącza na działce, którą
    nie masz prawa dysponować.