  • 31. Data: 2024-02-07 13:50:53
    Temat: Re: Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 19:10:28 +0100, Monika Głowacka wrote:

    > Tak przy okazji tej sprawy, to zauważyliście, że czy tu, czy tam chcą
    > aby podawać email. Zazwyczaj ludzie zakładają adresy email na serwerach
    > darmowych, ale jaka jest gwarancja, że firma ta będzie za 5,10 czy 20lat?
    > A jeśli firma się zwinie, to cała historia emaili zniknie? Wiem,
    > powiecie, aby drukować lub nagrywać na dysk ważniejsze emaile. Kto tak robi?

    Mozna miec program pocztowy, i wszystko w plikach u siebie ...

    J.

  • 32. Data: 2024-02-07 15:01:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 12:04:29 +0100, io wrote:

    > MZ to podlega pod RODO więc jeśli wysyłają a nie wiedzą na jakiej
    > podstawie i dokąd to mają problem, który można i zasadniczo należy
    > eskalować.

    Skonczy sie na tym, ze ustalą, że nie wysyłają, wiec RODO nie
    naruszają.
    Ale jak wpadnio giodo na kontrole, to tyle innych nieprawidłowosci
    znajdzie ... ze da spokój ?

    > To do domu emaila niech wysyłają.

    Ale nie da się tak, ze papier do domu, a kopia na emaila :-)

    J.

  • 33. Data: 2024-02-07 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ustalić, gdzie ją wysyłali. Nie są w stanie ustalić, kto i kiedy
    > ustawił, że ta faktura ma być elektroniczna. Nie wiedzą również,
    > kto ustawił tę fakturę na elektroniczną bez podania adresu email.
    > Pan w biurze stwierdził, ze te dane pewnie były w jakimś starym
    > programie, co to go już nie ma. Nie dopytywałem, od kiedy nowy
    > działa.
    >
    > Ja w przeszłości kilka razy pisałem do nich emaile na ogólny adres
    > z prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej
    > odpowiedzi. Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę

    Kiedys wyłączyli mi prąd bo gdzies przeleciał rachunek.
    Dzwonie.
    - Dlaczego mnie panstwo nie powiadomili.
    - Wysłalismy pismo.
    - Poleconym?
    - Nie, zwykłym.
    - No to nie dotarło.
    - A telefon?
    - Dzwonilismy.
    - Dodzwoniliscie sie?
    - Nie, bo probowalismy tylko raz.
    - To moze chociaz maila wysłaliscie.
    - Tak mam odnotowane w systemie ze była proba wysłania.
    - A jaki macie adres mailowy?
    - Nie mamy zadnego. Dlatego proba wysłania okazała sie nieskuteczna.

    I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie
    tyle co ja rocznie.
    Nosz kurwa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 34. Data: 2024-02-07 18:10:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.02.2024 o 15:01, J.F pisze:

    > Ale nie da się tak, ze papier do domu, a kopia na emaila :-)

    Email do domu, niech ktoś w domu czyta i płaci :-)

  • 35. Data: 2024-02-07 18:28:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 16:59:53 -0000 (UTC), Budzik wrote:
    > Kiedys wyłączyli mi prąd bo gdzies przeleciał rachunek.

    Ale to chyba nie jeden?

    > Dzwonie.
    > - Dlaczego mnie panstwo nie powiadomili.
    > - Wysłalismy pismo.
    > - Poleconym?
    > - Nie, zwykłym.
    > - No to nie dotarło.

    Wiekszosc zwykłych dociera, ale wiadomo - gwarancji nie ma.

> [...]
    > - Nie mamy zadnego. Dlatego proba wysłania okazała sie nieskuteczna.
    >
    > I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie

    Mnie sie kiedys marzyło zostać dyrektorem wodociągów.
    Odciął bym takim wodę, i "nie mamy w systemie płatnosci od panstwa".
    "to niech prezes przyjdzie do BOK z dowodem osobistym i potwierdzeniem
    przelewu".

    J.

  • 36. Data: 2024-02-07 18:57:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2024 o 17:59, Budzik pisze:
    > I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie
    > tyle co ja rocznie.
    > Nosz kurwa...

    Dlatego ograniczyłem się do napisania tu. To czasem trudno komentować.
    Mam nie odparte wrażenie, że kiedyś oni sami sobie pobierali tę kasę z
    rachunku. i chyba t6ę funkcjonalność wyłączyli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2024-02-07 18:58:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2024 o 18:10, io pisze:
    > Email do domu, niech ktoś w domu czyta i płaci ?

    Oprogramować, ze jak przyjdzie, o ma się wydrukować na drukarce :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2024-02-07 23:52:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Monika Głowacka napisał(a) :

    > A chmura to co to takiego?
    > Kiedyś widziałam taką chmurę, stoi pod stołem w gabinecie podłączona do
    > prądu i do internetu.

    Odkurzacz w stacji ładowania?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 39. Data: 2024-02-08 00:48:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-07, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:

    > Już tu było na grupie, że xerokopia, skan, pdf, email nie jest
    > dokumentem, ale już podpisane ePuapem czy kwalifikowanym już jest.
    > Tak samo ktoś kiedyś pisał, że oryginał jest tylko jeden, a cała reszta
    > to kopie lub odpisy.
    > Aby było więcej oryginałów to musi być napisane na każdym z nich:
    > "... dokument sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach"

    MZ błędne postrzeganie sprawy. Dokumentem (dowodem w sprawie) jest to co
    sąd uzna za taki dowód, a ma tu dużą dowolność. Niekoniecznie oznacza
    to, że nienotarialny czy niepodpisany epaupem jest g. warty. Trudniej
    coś tu będzie dowodzić, ale jest to możliwe. W końcu ustne umowy też
    istnieją i są jak najbardziej prawnie wiążące.

    No chyba, że z jakiejś umowy lub przepisów wynika konieczność konkretnej
    formy oświadczenia woli czy innych atrakcji.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2024-02-08 01:11:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.02.2024 o 18:28, J.F pisze:
    > Ale to chyba nie jeden?

    W ENEA wystarczy jeden. W umowie jest 30 dni, w praktyce w dniu
    płatności następnego (60 dni).

    Robert