eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email › Re: Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email
    Date: Tue, 6 Feb 2024 10:45:23 +0100

    On Mon, 5 Feb 2024 16:28:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > wątpię. Od lat 90-tych korzystam zasadniczo z dwóch adresów. Miewałem
    > inne na krótkie okresy czasu, ale raczej bym nie podawał nigdzie takiego
    > adresu.

    Nie masz e-maila do celów prywatnych?

    A oni nie mieli wcale emaila, czy mieli jakis, ale nie znasz ?

    > Jak dostanę fakturę, to prześledzę nagłówek techniczny, Wątpię, by to
    > rozsyłał ręcznie jakiś pracownik. Podejrzewam, że robi to jakiś automat.

    Dokladnie, tylko wiesz jak to jest z emailami.
    Serwer albo odpowie, że nie zna takiego adresata, albo "proszę
    spróbować później", albo wcale nie odpowiada.

    Tak czy inaczej - prędzej lub później wiadomo, ze e-mail jest
    niedostarczony ... no i co dalej jest robione?
    Możliwe, że nic.

    > Wygląda na to, że nie mieli gdzie wysłać.

    Gdyby mieli, to jak wyżej - trzeba jeszcze oprogramować, co z tym
    zrobić. Najprosciej - nic nie robić :-)

    > Tylko musiałbym wiedzieć, że wystawili. Oni tego nie wystawiają jakoś
    > regularnie.

    IMO - bardzo regularnie. Co roku, co pół roku, co miesiąc - rózne są
    umowy.
    SMS dostawałeś, więc faktury były wystawiane..
    Ale jak nie było podanego e-maila, to system nie mógł wysłać, moze
    nawet nie próbował, więc i żadnych błędów nie było.

    No chyba ze ... sms od oszusta? :-)
    Wysłac milionom sms o niedopłacie, podac nr konta, pewnie iles tysięcy
    zapłaci.
    Ciekawe, po jakim czasie się dowiecie, a po jakim zareagujecie :-)
    Albo czy bank zareaguje.

    > Też tak podejrzewam. Noty odsetkowe są od października 2022 roku. 2~8
    > zł. Podejrzewam, że w tym rejonie musiał ktoś tam coś namieszać. Razem
    > mi wyszło niecałe 30 zł, to się nie będę pieniaczył.
    >
    > W informacjach o fakturach jest mój domowy adres. Jak próbuje pdf
    > podejrzeć, to dostaję komunikat: "Authorization has been denied for this
    > request.".

    > Z rodziny raczej nie. Przy aktywacji musiałem podać numer klienta i mój
    > PESEL. Nie twierdzę, ze to jakieś tajne dane, ale po co?

    A może sam kiedys dawno chciałes zobaczyc swoje rachunki na www,
    i nieopatrznie zgodziłeś się na e-fakturę ?

    Jak pamiętam, to włączało się bardzo łatwo.

    J.