  • 1. Data: 2006-12-09 13:24:17
    Temat: Eksmisja osoby bez pracy
    Od: "Marcin" <ms@USUN_TO.poczta.mr.com.pl>

    Witam,
    czy jesli ktos sam sie zwolni z pracy
    (i z jakichs tam powodow nie dostal nowej pracy )
    to czy mozna go eksmitowac ?
    Konkretnie chodzi mi o mieszkanie w TBS
    (Towarzystwo Budownictwa Spolecznego)

    Z gory dziekuje za odpowiedz,
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-12-09 13:25:28
    Temat: Re: Eksmisja osoby bez pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin napisał(a):

    > czy jesli ktos sam sie zwolni z pracy
    > (i z jakichs tam powodow nie dostal nowej pracy )
    > to czy mozna go eksmitowac ?

    Pewnie że można, jeśli są ku temu podstawy. Jak sie sam nie zwolni, a
    ktoś go zwolni to też można.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-09 13:41:08
    Od: "Marcin" <ms@USUN_TO.poczta.mr.com.pl>

    > Pewnie że można, jeśli są ku temu podstawy. Jak sie sam nie zwolni, a ktoś
    > go zwolni to też można.

    A jakie to podstawy ?
    I czy ten ktos musi dostac lokal zastepczny ?

    Marcin

  • 4. Data: 2006-12-09 13:59:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin napisał(a):

    > A jakie to podstawy ?

    Najczęszczy to brak tytułu prawnego do lokalu, czym się kończy
    niepłacenie czynszu.

    > I czy ten ktos musi dostac lokal zastepczny ?

    Nie musi.

  • 5. Data: 2006-12-09 14:02:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin" <ms@USUN_TO.poczta.mr.com.pl> wrote in message

    > I czy ten ktos musi dostac lokal zastepczny ?

    co masz na myśli lokal zastępczy.
    Zgodnie z prawem nie ma eksmiji na bruk, więc eksmitować muszą gdzieś.
    To gdzieś może mieć 5 m2.
    Jeśli ktoś łapie sie np. na mieszkanie socjalne z gminy i gmina takie
    mieszkania ma, to może dać mieszkanie socjalne i można eksmitować tam.
    jak nie ma mieszkania socjalnego dostępnego to cos muszą znaleźć.

  • 6. Data: 2006-12-09 14:17:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin wrote:
    > Witam,
    > czy jesli ktos sam sie zwolni z pracy
    > (i z jakichs tam powodow nie dostal nowej pracy )
    > to czy mozna go eksmitowac ?

    Nie. Nie można.

    Dopiero jak przestanie płacić to zachodzi ryzyko eksmisji.
    (jakie pytanie - taka odpowiedź ;->)

  • 7. Data: 2006-12-09 14:26:33
    Od: k...@g...com

    > A jakie to podstawy ?

    Podstaw rozwiązaniu stosunku najmu jest wiele, np. lokator w sposób
    rażący lub uporczywy wykracza przeciwko porządkowi domowemu,
    czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali w budynku, czy też
    na skutek nie płacenia czynszu.

    > I czy ten ktos musi dostac lokal zastepczny ?

    Sąd nie może orzec o braku uprawnienia do otrzymania lokalu
    socjalnego (obecnie w postępowaniu o opróżnienie lokalu nie
    występuje pojęcie lokalu zastępczego) wobec osoby posiadającej
    statut bezrobotnego, czyli wobec osoby, która w świetle prawa jest
    uznawana ze bezrobotną. Aktualnie definicja pojęcia osoby bezrobotnej
    znajduje się w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o
    promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2004 r. Nr
    99, poz. 1001).

    Pzdr.

  • 8. Data: 2006-12-09 14:38:31
    Od: k...@g...com

    Johnson napisał(a):

    > Najczęszczy to brak tytułu prawnego do lokalu, czym się kończy
    > niepłacenie czynszu.

    > Nie musi.

    Uważam, że do Twojej odpowiedzi wkradł się błąd, otóż
    stosownie do art. 14 ust. 4 pkt 5 Ustawy o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego
    (Dz.U.05.31.266) Sąd nie może orzec o braku uprawnienia do otrzymania
    lokalu socjalnego wobec osoby posiadającej status bezrobotnego, czyli
    wobec osoby, która spełnia przesłanki opisane przeze mnie powyżej.

    Pzdr.

  • 9. Data: 2006-12-09 14:42:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > lokalu socjalnego wobec osoby posiadającej status bezrobotnego, czyli
    > wobec osoby, która spełnia przesłanki opisane przeze mnie powyżej.

    Lokal socjalny nie równa sie lokal zastępczy.
    Polecam definicje z art. 2 ust. 1 pkt 5 i 6.
    No ale może mam starą ustawę. Nie będę się spierał.

  • 10. Data: 2006-12-09 14:44:38
    Od: k...@g...com

    > jak nie ma mieszkania socjalnego dostępnego to cos muszą znaleźć.

    Jeżeli gmina nie dostarczyła osobie uprawnionej lokalu socjalnego, to
    właścicielowi przysługuje roszczenie odszkodowawcze wobec gminy.

    Pzdr.