  • 1. Data: 2006-12-08 23:36:51
    Temat: TBS a operatorzy internetowi
    Od: "SHP" <s...@o...org.kasuj>

    Mieszkam w TBSach i korzystam z internetu za pośrednictwem kablówki, ale
    jest to opcja nieco przydroga w zestawieniu z innymi oparatorami. Za
    prędkość na poziomie 256 kbit, miesięcznie płacę ok. 80zł. Sęk w tym, że
    prawdopodobnie TBS ma podpisaną umowę z kablówką i raczej (nie jestem pewny)
    nie ma możliwości ściągnięcia innego operatora. Czy takie postępowanie
    byłoby zgodne z prawem? Czy muszę być skazany na takie praktyki
    monopolistyczne? Albo bierzesz to, co oferujemy albo zapomnij o usługach
    internetowych w tym lokum?

    Pozdro
    Tomek

  • 2. Data: 2006-12-09 09:16:01
    Temat: Re: TBS a operatorzy internetowi
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

> [...]
    > postępowanie byłoby zgodne z prawem? Czy muszę być skazany na takie
    > praktyki monopolistyczne? Albo bierzesz to, co oferujemy albo zapomnij o

    A zastanawiales sie nad neostrada ??? za niewiele wiecej mozesz miec 1mbit z
    tp.

    Adamos
    gg990369

  • 3. Data: 2006-12-09 18:42:18
    Od: "SHP" <s...@g...pl>

    Adamos <a...@o...pl> napisał(a):

    > A zastanawiales sie nad neostrada ??? za niewiele wiecej mozesz miec 1mbit
    > z tp.

    Właśnie o to chodzi, że kablówkę, telefon i internet dostarcza tylko jeden
    usługodawca - Multimedia. Innych łącz nie ma. Zastanawiać to ja się mogę nad
    różnymi providerami, nie tylko tepsą - problem w tym, czy TBS wyrazi zgodę na
    przyjście nowej firmy (z niepotwierdzonych źródeł wiem, że nie ma takiej
    opcji). Jestem więc skazany tylko na jedną firmę. W tygodniu postaram się
    dowiedzieć bezpośrednio u nich, czy jest możliwość zmiany providera i właśnie
    o to chciałem zapytać na grupie, czy narzucanie tylko jednego dostawcy usług
    sieciowych jest zgodne z prawem. Czy ja, jako najemca mieszkania TBS, mam
    prawo do korzystania z innych usługodawców?

    Pozdro
    Tomek

  • 4. Data: 2006-12-09 19:15:42
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

> [...]
    > sieciowych jest zgodne z prawem. Czy ja, jako najemca mieszkania TBS, mam
    > prawo do korzystania z innych usługodawców?

    Domyslac sie moge, ze nie moga Ci zabronic, ale podstawy prawej nie znam.
    Sam jestem ciekaw, poniewaz za rok przeprowadzam sie do tbs'u. Zerknij na
    www.forumtbs.pl tam pewnie znajdziesz odpowiedz. Jesli moge prosic, to daj
    znac na priv jak sie sprawy maja.

    adamos79(malpa)gmail.com

    Adamos
    gg990369

  • 5. Data: 2006-12-09 22:58:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SHP napisał(a):

    > Czy ja, jako najemca mieszkania TBS, mam prawo do korzystania z innych
    usługodawców?

    Masz. Pytanie tylko, czy jakikolwiek inny usługodawca (operator
    telekomunikacyjny) będzie chciał je Ci świadczyć.

    To, co masz zagwarantowane prawnie, nazywa się usługą powszechną i, w
    skrócie, jest to po prostu linia telefoniczna tpsa.

    problemy innych operatorów z pokonaniem oporu zarządców nieruchomości są
    do poczytania w archiwum grupy.

    M.

  • 6. Data: 2006-12-10 21:29:40
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    SHP napisał(a):
> [...]
    > byłoby zgodne z prawem? Czy muszę być skazany na takie praktyki
    > monopolistyczne? Albo bierzesz to, co oferujemy albo zapomnij o usługach

    Formalnie Art. 140 i pochodne Prawa Telekomunikacyjnego, ale z TBSami w
    Szczecinie NIKT jeszcze nie wygrał :(

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz