  • 1. Data: 2003-02-01 13:01:30
    Temat: Egzekucja weksla - cena orientacyjna w Krakowie (lub gdzie indziej)
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

    Mam weksel na 3800 PLN. Na "zwyklym" papierze z pieczeciami i
    znaczkami skarbowymi, jako substytut nie placonego mi od dawna
    czynszu.

    BARDZO prosze o odpowiedz na ponizsze pytania. Jestescie moja jedyna
    nadzieja w tej chwili, a spac z nerwow nie moge :(

    1) Jak najtaniej moge przeprowadzic egzekucje? Czy ja za wszystko
    place, czy dluznik?

    2) Ile +- wezmie notariusz za oprotestowanie (czy tylko on to moze
    zrobic?)

    3) Ile wezmie komornik za czynnosci zajmowania dobr wniesionych do
    mieszkania? Chyba, ze to nie tylko na tym polega i najpierw "szpera"
    po kontach bankowych dluznika? Tak czy inaczej - ile wezmie ode mnie?
    A moze koszty postepowania spadna na dluznika?

    4) Jakies dodatkowe oplaty? W sadzie? Cokolwiek?

    5) Czy macie jakies dodatkowe rady w sprawie takiej jak moja?

    TIA

  • 2. Data: 2003-02-03 06:55:07
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : 1) Jak najtaniej moge przeprowadzic egzekucje? Czy ja za wszystko
    : place, czy dluznik?

    na początku Ty (część), później dłuznik

    : 2) Ile +- wezmie notariusz za oprotestowanie (czy tylko on to moze
    : zrobic?)

    jeszcze może o ile pamiętam polski urzad pocztowy,
    ale po co protest?
    weksel jest indosowany?

    : 3) Ile wezmie komornik za czynnosci zajmowania dobr wniesionych do
    : mieszkania? Chyba, ze to nie tylko na tym polega i najpierw "szpera"
    : po kontach bankowych dluznika? Tak czy inaczej - ile wezmie ode mnie?

    komornik zrobi to co napiszesz we wniosku.
    możesz wnioskować (przykładowo) o zajęcie pensji, kont bankowych, majątku
    itd. itd.

    od ciebie weźmie ok 150 zł - dłużnik zwraca Ci wszystko na końcu.

    : A moze koszty postepowania spadna na dluznika?

    ostatecznie tak

    : 4) Jakies dodatkowe oplaty? W sadzie? Cokolwiek?

    wpis od pozwu - 76 zł

    : 5) Czy macie jakies dodatkowe rady w sprawie takiej jak moja?

    napisz pozew, wnieś i czekaj na wyrok,
    to będzie szybka i prosta sprawa :)

  • 3. Data: 2003-02-04 10:30:10
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >: zrobic?)
    >
    >jeszcze może o ile pamiętam polski urzad pocztowy,

    Chyba nie :). Jest to weksel na zlecenie, ktory otrzymalem i nie
    przekazywalem nikomu (wiem, ze to belkot lekki, ale nie pamietam jak
    sie to fachowo nazywalo). O to Ci chodzilo? Czyli rozumiem, ze nie
    oprotestowuje, tylko ide od razu na dziennik podawczy sadu z pozwem?

    >: 5) Czy macie jakies dodatkowe rady w sprawie takiej jak moja?
    >
    >napisz pozew, wnieś i czekaj na wyrok,
    >to będzie szybka i prosta sprawa :)

    Mam nadzieje :) Dziekuje Ci za pomoc.

  • 4. Data: 2003-02-04 10:33:15
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    myślę, że gdy dotrzesz do biura podawczego to na dziennik juz nie musisz
    wchodzić :)

    btw: powinieneś wezwać dłużnika do zapłaty

  • 5. Data: 2003-02-04 11:29:29
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

    >myślę, że gdy dotrzesz do biura podawczego to na dziennik juz nie musisz
    >wchodzić :)
    >
    >btw: powinieneś wezwać dłużnika do zapłaty

    Moglbys cos wiecej napisac? Czy jest to warunek konieczny PRZED
    zgloszeniem pozwu? Jezeli tak, to na ile wczesniej musze takie
    wezwanie wystosowac? Zalezy mi na szybkosci, bo jak sie gosc wystraszy
    to mi ucieknie i nie bedzie co zajmowac...

    W skrocie: moglbys skorygowac kolejnosc, ewentualnie dodac nowe i
    wyznaczyc ramy czasowe dla ponizszych czynnosci? Tak, zeby powstal
    algorytm kompletnego postepowania prowadzacego do uzyskania pieniedzy
    :)

    1. wezwanie do zaplaty (?)
    2. czekaj X dni
    3. zlozenie pozwu
    4. XXXX
    5. XXXX

  • 6. Data: 2003-02-04 11:38:36
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-02-04 12:32:40
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

    >(zakładając że jesteś na poczcie)
    >1. wezwanie do zaplaty (polecony)
    >2. pozew (wysłany o tyle czasu później ile trzeba), żeby dowód nadania
    >przesyłki z 1) włożyć do koperty z pozwem,

    Do sadu pojde osobiscie. Czyli nie musze czekac ani jednego dnia po
    wystosowaniu wezwania do zaplaty, badz to nadanego na poczcie (a co,
    jezeli adresat nie odbierze?), badz podpisanego przez dluznika?

    BTW Robert Tomasik napisal, ze mam zlozyc do sadu wniosek o wydanie
    nakazu zaplaty. Jak to sie ma do "pozwu", o ktorym pisales? TO o to
    samo chodzi?

  • 8. Data: 2003-02-04 12:41:12
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Do sadu pojde osobiscie. Czyli nie musze czekac ani jednego dnia po
    : wystosowaniu wezwania do zaplaty, badz to nadanego na poczcie (a co,
    : jezeli adresat nie odbierze?), badz podpisanego przez dluznika?

    nie

    : BTW Robert Tomasik napisal, ze mam zlozyc do sadu wniosek o wydanie
    : nakazu zaplaty. Jak to sie ma do "pozwu", o ktorym pisales? TO o to
    : samo chodzi?

    1. pozew jest jednym z wniosków jakie kieruje się do sadu.
    2. pozew to pismo wszczynające sprawę i może on zawierać określone postulaty
    (wnioski co do przebiegu rozprawy, orzeczenia itd)
    3. art. 485 § 2. Sąd rozpoznaje sprawę w postępowaniu nakazowym na pisemny
    wniosek powoda zgłoszony w pozwie.

  • 9. Data: 2003-02-04 14:36:44
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

    >3. czekaj X dni, aż dostaniesz nakaz zapłaty, jeśli chcesz czekać krócej
    >opłać wpis od pozwu znakami opłaty sądowej naklejonymi na pozwie.

    Przepraszam ze nudze - ale w sadzie ciezko z kogokolwiek cos
    wyciagnac, a kasy na adwokata nie mam :(

    "Chce czekac krocej", ale nie rozumiem tego co tu napisales... Moglbys
    opisac to, tak jakbys tlumaczyl to osobie, ktora w zyciu pozwu nie
    pisala (w istocie tak jest :)? Przepraszam, ze glowe zawracam.

    BTW Nie dysponujesz moze wzorcowymi pozwami w sprawie weksli? Moj
    adres b...@p...onet.pl jest prawdziwy. Bylbym wdzieczny...

    TIA