  • 1. Data: 2014-06-30 22:15:30
    Temat: EWUŚ-ściemniuś
    Od: "chatramm" <s...@n...pl>

    Jestem obecnie niezarejestrowaną osobą bezrobotną i nie przysługuje mi
    ubezpieczenie z PUP i nie mam chwilowo na nie szansy, jednak muszę udać
    się do lekarza. Oczywiście Ewuś mnie nie przepuści, ale skłamię w
    oświadczeniu (siła wyższa, zdrowie ważniejsze) a na prywatnego mnie nie
    stać. W jakiej wysokości dostanę w przyszłości rachunek za tę usługę
    medyczną? Tak jakbym poszedł prywatnie, czy w takich wypadkach jak
    oszustwo ewusiowe, to kara jest jakaś większa/gorsza?

  • 2. Data: 2014-06-30 23:09:13
    Temat: Re: EWUŚ-ściemniuś
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.06.2014 22:15, chatramm pisze:
> [...]
    > medyczną? Tak jakbym poszedł prywatnie, czy w takich wypadkach jak
    > oszustwo ewusiowe, to kara jest jakaś większa/gorsza?

    Wakacje na koszt państwa w kurorcie ze stalowymi firankami - oszustwo,
    fałszowanie dokumentów...

    I nie chrzań o braku możliwości ubezpieczenia jako bezrobotny -
    zarejestruj się i tyle. Nawet jeśli zasiłek nie przysługuje to
    ubezpieczenie i tak obejmie, bo jest to związane ze statusem
    bezrobotnego, a nie prawem do zasiłku.

  • 3. Data: 2014-06-30 23:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 23:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Wakacje na koszt państwa w kurorcie ze stalowymi firankami - oszustwo,

    Nie spełnia definicji art. 286kk.

    > fałszowanie dokumentów...

    Brak takiego czynu.

    > I nie chrzań o braku możliwości ubezpieczenia jako bezrobotny -

    Nie filozuj. Klientka chce się leczyć i chce zapłacić. Wolno jej.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-07-01 12:19:54
    Od: "chatramm" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarejestruj się i tyle. Nawet jeśli zasiłek nie przysługuje to
    > ubezpieczenie i tak obejmie, bo jest to związane ze statusem

    W pup mam karencje i nie zarejestrują mnie teraz i od wizyty tam, chyba
    już wolałbym nawet areszt...

  • 5. Data: 2014-07-01 12:23:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.07.2014 12:19, chatramm pisze:
    > W pup mam karencje i nie zarejestrują mnie teraz i od wizyty tam, chyba
    > już wolałbym nawet areszt...

    To nie musisz nadal kłamać. W szpitalu Cię przyjmą i wystawią rachunek.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-07-01 12:29:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-01 12:23, anacron pisze:
    > W szpitalu Cię przyjmą i wystawią rachunek.

    Nie sądzę (jeśli nie jest to stricte prywatny szpital z nastawieniem na
    klienta płacącego).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-07-01 12:38:40
    Od: "chatramm" <s...@n...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To nie musisz nadal kłamać. W szpitalu Cię przyjmą i wystawią rachunek.

    Pytam jedynie, czy rachunek będzie wyższy od tego z NFZ? Np w ubiegłym
    roku usuwalem kamień nazębny i w ZIPie koszt tego wyniósł 48zł, tymczasem
    prywatnie taka usługa kosztuje 100-150zł.

  • 8. Data: 2014-07-01 14:17:06
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "chatramm" <s...@n...pl> >
    > W pup mam karencje i nie zarejestrują mnie teraz i od wizyty tam, chyba
    > już wolałbym nawet areszt...

    A co, miałeś odwagę popwiedzieć nierobom urzędasom prawdę o nich?

  • 9. Data: 2014-07-01 15:58:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chatramm" napisał w wiadomości
    >Pytam jedynie, czy rachunek będzie wyższy od tego z NFZ? Np w
    >ubiegłym roku usuwalem kamień nazębny i w ZIPie koszt tego wyniósł
    >48zł, tymczasem prywatnie taka usługa kosztuje 100-150zł.

    IMO - bedzie wyzszy. Nie od dzis wiadomo ze kto hurtem kupuje, ten
    rabat dostaje.
    Szpital nie ma cennika ?

    Ale odkad maja ewusia ... przyjma oswiadczenie ?

    J.

  • 10. Data: 2014-07-01 19:17:11
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "chatramm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > medyczną? Tak jakbym poszedł prywatnie, czy w takich wypadkach jak
    > oszustwo ewusiowe, to kara jest jakaś większa/gorsza?

    Standardowa wizyta u lekarza POZ kosztuje 45 zł. Koszt wizyty u specjalisty
    zależy od jej "wagi punktowej" (30-200 zł). Dodatkowych kar, ZTCW, nie ma.