  • 1. Data: 2012-09-13 01:50:36
    Temat: EPU - wniosek egzekucyjny
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Udało mi się uzyskać trzy nakazy zapłaty, z czego jeden już się
    uprawomocnił (sprawy dotyczą tego samego dłużnika). Zastanawiam się nad
    złożeniem wniosku egzekucyjnego, tylko nie wiem, czy składać go już
    teraz, czy raczej czekać na uprawomocnienie się pozostałych nakazów. Na
    razie uprawomocnił się ten na najmniejszą kwotę :-)
    We wniosku egzekucyjnym muszę wybrać komornika. Czy ma jakieś znaczenie,
    którego wybiorę? Czy lepiej wybierać takiego z okolic pozwanego, czy
    jeden pies, bo on i tak nigdzie nie będzie jeździł i wszystko listownie
    załatwi? Czy z komornikiem można (a może nawet trzeba) nawiązać jakiś
    kontakt, żeby (zwłaszcza w przypadku "trudnych" dłużników) udało się coś
    osiągnąć? Czy są jakieś rankingi skuteczności komorników sądowych? :-)
    Czy wybór komornika ma jakiś wpływ na ewentualne koszty, które być może
    będę musiał ponieść przy nieskutecznej egzekucji?
    Udało mi się ustalić, że inna firma próbowała już ściągnąć dług z
    "mojego" dłużnika, bezskutecznie. Dłużnik twierdzi, że nie ma go w
    Polsce :->, komornik ustalił, że nie ma żadnych nieruchomości, a konta
    puste. Ja wiem coś niecoś na temat jego majątku ruchomego. Jakie są
    możliwości komornika ustalenia miejsca pobytu takiego majątku (np.
    samochodu)? Co w przypadku "sprytnego" dłużnika, który swój majątek po
    prostu ukrywa?
    Dłużnik dokonywał kiedyś wpłat na moje konto z różnych kont, nie tylko
    swoich, ale też swojej hmmm ... chyba konkubiny. Czy taki numer konta
    też mogę podać komornikowi? Wymieniając we wniosku egzekucyjnym listę
    rzeczy z których można dokonać egzekucji, na ile muszę być pewny, że
    jest to majątek dłużnika? Przykładowo: znam adres "jego" mieszkania, ale
    nie mogę być pewny, czy to jest jego mieszkanie, czy np. jego rodziców
    itp itd.

    Maciek

  • 2. Data: 2012-09-13 07:58:06
    Temat: Re: EPU - wniosek egzekucyjny
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Czy lepiej wybierać takiego z okolic pozwanego, czy
    > jeden pies, bo on i tak nigdzie nie będzie jeździł i wszystko listownie
    > załatwi?

    Zależy od dłużnika. Jak nic nie ma, to po co jeździć. Wyśle list,
    stwierdzi nieściągalność i finał. Jeśli ma jakieś ruchomości, to
    oczywiście łatwiej je trafić jak komornik jest na miejscu. Jak coś ma
    gotówki, to też łatwiej go "przekonać" osobiście.

    Czy z komornikiem można (a może nawet trzeba) nawiązać jakiś
    > kontakt, żeby (zwłaszcza w przypadku "trudnych" dłużników) udało się coś
    > osiągnąć?

    Raczej tak. Sam z siebie to on niewiele znajdzie.

    > Czy wybór komornika ma jakiś wpływ na ewentualne koszty, które być może
    > będę musiał ponieść przy nieskutecznej egzekucji?

    Z tego co wiem, to nie. Koszty są wg rozporządzenia.

    > Co w przypadku "sprytnego" dłużnika, który swój majątek po
    > prostu ukrywa?

    Obserwować, albo wynająć kogoś do obserwacji.

    > Dłużnik dokonywał kiedyś wpłat na moje konto z różnych kont, nie tylko
    > swoich, ale też swojej hmmm ... chyba konkubiny. Czy taki numer konta
    > też mogę podać komornikowi?

    Tak, ale jeśli to nie dłużnika to nie można z niego ściągnąć.

> [...]
    > jest to majątek dłużnika? Przykładowo: znam adres "jego" mieszkania, ale
    > nie mogę być pewny, czy to jest jego mieszkanie, czy np. jego rodziców

    Wal po całości, może trafisz. Jak nie będzie jego to nie ma problemu.
    Jak ktoś nie będzie w stanie udowodnić, że to nie jego własność to
    komornik też zajmie. Niestety...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2012-09-15 09:57:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-09-13 07:58, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Wal po całości, może trafisz. Jak nie będzie jego to nie ma problemu.
    > Jak ktoś nie będzie w stanie udowodnić, że to nie jego własność to
    > komornik też zajmie. Niestety...
    Dzięki :-)

    Maciek