    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: EPU - wniosek egzekucyjny
    Date: Thu, 13 Sep 2012 01:50:36 +0200

    Witam

    Udało mi się uzyskać trzy nakazy zapłaty, z czego jeden już się
    uprawomocnił (sprawy dotyczą tego samego dłużnika). Zastanawiam się nad
    złożeniem wniosku egzekucyjnego, tylko nie wiem, czy składać go już
    teraz, czy raczej czekać na uprawomocnienie się pozostałych nakazów. Na
    razie uprawomocnił się ten na najmniejszą kwotę :-)
    We wniosku egzekucyjnym muszę wybrać komornika. Czy ma jakieś znaczenie,
    którego wybiorę? Czy lepiej wybierać takiego z okolic pozwanego, czy
    jeden pies, bo on i tak nigdzie nie będzie jeździł i wszystko listownie
    załatwi? Czy z komornikiem można (a może nawet trzeba) nawiązać jakiś
    kontakt, żeby (zwłaszcza w przypadku "trudnych" dłużników) udało się coś
    osiągnąć? Czy są jakieś rankingi skuteczności komorników sądowych? :-)
    Czy wybór komornika ma jakiś wpływ na ewentualne koszty, które być może
    będę musiał ponieść przy nieskutecznej egzekucji?
    Udało mi się ustalić, że inna firma próbowała już ściągnąć dług z
    "mojego" dłużnika, bezskutecznie. Dłużnik twierdzi, że nie ma go w
    Polsce :->, komornik ustalił, że nie ma żadnych nieruchomości, a konta
    puste. Ja wiem coś niecoś na temat jego majątku ruchomego. Jakie są
    możliwości komornika ustalenia miejsca pobytu takiego majątku (np.
    samochodu)? Co w przypadku "sprytnego" dłużnika, który swój majątek po
    prostu ukrywa?
    Dłużnik dokonywał kiedyś wpłat na moje konto z różnych kont, nie tylko
    swoich, ale też swojej hmmm ... chyba konkubiny. Czy taki numer konta
    też mogę podać komornikowi? Wymieniając we wniosku egzekucyjnym listę
    rzeczy z których można dokonać egzekucji, na ile muszę być pewny, że
    jest to majątek dłużnika? Przykładowo: znam adres "jego" mieszkania, ale
    nie mogę być pewny, czy to jest jego mieszkanie, czy np. jego rodziców
    itp itd.

    Maciek