    From: "Oskar" <t...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwna sprawa spadkowa
    Date: Tue, 4 Jan 2005 21:43:44 +0100

    Szanowni Państwo proszę o pomoc w poniższej sprawie.

    Od roku 1956 roku 1999 moi rodzice prowadzili cegielnie polowa na gruntach
    rolnych ( 4ha ) .Płacili podatek rolny od gruntów rolnych oraz podatek od
    prowadzonej działalności i inne z tym związane opłaty. W roku 1999 r. umiera
    mama pozostawiając spadek wymieniona wyżej cegielnie . Sprawia trafia do
    sadu ( brak testamentu ) zawnioskowana nie jak stan faktycznie wskazuje
    (cegielnia ) tylko jako gospodarstwo rolne ( ziemia nigdy nie była
    uprawiana ) . Sprawę wnosi siostra o ustalenie praw spadkobierców do w/w
    majątku , przedstawiając zaświadczenie od sołtysa ,ze opłacała podatek rolny
    na ziemiach należących do dziadka a tym samym sad powinien ja uznać jako
    jedynego spadkobiercę gospodarstwa rolnego
    - w/w nie zamieszkuje i nie zamieszkiwała w domu na terenie (cegielni
    /gospodarstwa? )
    - ja cały czas pracowałem w cegielni / dbałem z rodzicami o majątek,
    zamieszkiwałem i zamieszkuje w domu rodziców / obecnie z uwagi na wyrok
    eksmitowany /
    -siostry zamieszkują osobno

    w treści wyroku :

    dziedziczą wszyscy po 1/4 w tym ,ze udział w gospodarstwie rolnym w całości
    nabywa wnioskująca , siostra w dalszym etapie tej sprawy zakłada księgę
    wieczysta na dom i ziemie w całości a sad wydaje kolejne orzeczenie
    eksmitujące mnie z tego domu .

    pytania:
    1/ jak powinno się zakwalifikować tego typu majątek cegielnia czy
    gospodarstwo rolne ?
    2/ czy na podst. zaświadczenia wydanego przez sołtysa odn. innego
    gospodarstwa uprawianego przez siostrę można było mnie i siostry praktycznie
    i fizycznie wydziedziczyć bo tak rozumiem swoja sytuacje ?
    3/ czy ktoś z Państwa miał do czynienia z podobnym przypadkiem ?

    pozdrawiam
    Oskar