  • 1. Data: 2006-07-06 08:22:21
    Temat: Dziecko
    Od: Beata <B...@b...bez.adresu.pl>

    Witam Panstwa

    Tak sie zlozylo, ze bede miala dziecko z facetem, ktory formalnie zonaty
    jest z inna kobieta. W zwiazku z tym interesuja mnie dwie sprawy:

    po pierwsze - czy beda jakies problemy, by nasze dziecko dostalo jego
    nazwisko, czy tez wystarczy wspolne oswiadczenie nas dwojga we wlasciwym
    urzedzie?

    po drugie - czy jest jakas formalna mozliwosc, by moj facet formalnie
    zostal uznany za osobe samotnie wychowujaca to dziecko (chodzi o sprawy
    podatkowe)?

    Pozdrawiam serdecznie
    Beta

  • 2. Data: 2006-07-06 08:39:16
    Temat: Re: Dziecko
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To jest rzeczywiście ciekawe pytanie (moze powtórz je na grupie podatki?)
    Możesz zresztą zadzwonić do urzędu skarbowego, a nawet dwóch różnych...
    Być może warto wcześniej wiedzieć, czy ma inne dzieci [i z iloma kobietami ;]
    Gdyby nie był żonaty, to zarówno Ty jak i on moglibyście deklarować samotne
    wychowywanie dziecka nawet, gdyby mieszkało
    tylko z jednym z rodziców, czy z obydwojgiem.
    JaC

  • 3. Data: 2006-07-07 01:11:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Beata wrote:
> [...]
    >
    > po pierwsze - czy beda jakies problemy, by nasze dziecko dostalo jego
    > nazwisko, czy tez wystarczy wspolne oswiadczenie nas dwojga we wlasciwym

    KRIO
    § 1. Uznanie dziecka może nastąpić przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego
    albo przed sądem opiekuńczym, a za granicą - przed polskim konsulem lub
    osobą wyznaczoną do wykonywania funkcji konsula, jeżeli uznanie dotyczy
    dziecka, którego rodzice są obywatelami polskimi.

    > po drugie - czy jest jakas formalna mozliwosc, by moj facet formalnie
    > zostal uznany za osobe samotnie wychowujaca to dziecko (chodzi o sprawy
    > podatkowe)?

    UPDOF
    5. Za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się jednego z rodziców albo
    opiekuna prawnego, jeżeli osoba ta jest panną, kawalerem, wdową, wdowcem,
    rozwódką, rozwodnikiem albo osobą, w stosunku do której orzeczono separację
    w rozumieniu odrębnych przepisów. Za osobę samotnie wychowującą dzieci
    uważa się również osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej
    małżonek
    został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.

    przyglądam się
    "osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek
    został pozbawiony praw rodzicielskich "

    z tym, że jego małżonek nie został pozbawiony praw rodzicielskich a po
    prostu nigdy ich nie miał.

    Możesz się z tym formalnie zwrócić do US, ale nie sądzę, żeby to przeszło.