  • 1. Data: 2006-05-25 13:04:01
    Temat: Sprzedaż replik
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    Witam!

    Czy w świetle polskiego prawa jest legalna sprzedaż replik zegarków
    znanych marek przy której sprzedający zaznacza, że jest to replika -
    choć na samym zegarku nigdzie tego nie widać, bo jest on wierną do
    ostatniego detalu podróbką?

    --
    wredman

  • 2. Data: 2006-05-25 13:16:35
    Temat: Re: Sprzedaż replik
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Użytkownik "Pastor Wredman" <w...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e54a0q$fh3$2@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > na samym zegarku nigdzie tego nie widać, bo jest on wierną do ostatniego

    Znana marka, wzór zegarka zapewne zastrzeżona. Nazwa firmy/modelu zegarka
    jest zapewne znakiem towarowym.
    Nie znam akurat aspektów prawnych, ale na "chłopski rozum" to nawet jak jest
    legalna (chociaż pachnie mi to jednak naruszaniem prawa, zwłaszcza jak
    spojrzeć na to przez pryzat utraty dochodów znanej firmy), to znana firma
    może na drodze cywilnej żądać odszkodowania za niszczenie wizerunku firmy
    (replika może być marnej jakości). Sam fakt że w reklamie mówisz że to
    replika jest raczej bez znaczenia.

    ZauraK

  • 3. Data: 2006-05-25 20:43:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > znanych marek przy której sprzedający zaznacza, że jest to replika -
    > choć na samym zegarku nigdzie tego nie widać, bo jest on wierną do

    Nie, chyba że wykonasz kopię zegarka pozbawioną prawnie zastrzeżonych
    znaków towarowych.