  • 1. Data: 2002-08-12 15:57:22
    Temat: Dzialka drogowa
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    Witam,

    Czy jesli dzialka na planie geodezyjnym jest oznaczona jako drogowa ('dr'),
    to czy znaczy ze jest to droga ogolniedostepna? Kupuje mieszkanie
    do ktorego dojazd jest przez teren spoldzielni (drogi na wydzielonych
    dzialkach oznaczonych jako drogowe) i zastanawiam sie, czy kiedys
    nie wpadna na pomysl zeby np. zamknac teren i zrobic przejazd
    tylko dla swoich mieszkancow.

    pozdrawiam,
    Marek Zachara

  • 2. Data: 2002-08-12 19:04:08
    Temat: Re: Dzialka drogowa
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl> wrote in message
> [...]
    > dzialkach oznaczonych jako drogowe) i zastanawiam sie, czy kiedys
    > nie wpadna na pomysl zeby np. zamknac teren i zrobic przejazd

    Droga to droga. symbol "dr" oznacza tylko tyle, że jest to grunt zabudowany
    i zurbanizowany będący terenem komunikacyjnym a konkretnie drogą.
    Nie musi być ona ogólnodostępna - tego, kto jest jej właścicielem nie
    dowiesz się w geodezji ze względu na ochronę danych osobowych (chyba że
    właścicielem nie jest osoba fizyczna) Musiałbyś sprawdzić w księgach
    wieczystych.

    Jeżeli jednak droga zostanie zamknięta, to będzie można wystąpić do sądu o
    ustanowienie służebności - tylko że za służebność trzeba płacić
    właścicielowi.

    Pozdro
    MAX

  • 3. Data: 2002-08-13 10:01:10
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli jednak droga zostanie zamknięta, to będzie można wystąpić do sądu o
    > ustanowienie służebności - tylko że za służebność trzeba płacić

    OK, dzieki. Dodam tylko ze platnosc zalezy od rodzaju sluzebnosci
    (ktory w szczegolnosci moze byc nieodplatny).

    A czy w przypadku jesli jakas dzialka jest drogowa i jest wlasnoscia
    gminy (miasta, etc.), to zakladam ze jest ona wtedy ogolniedostepna?

    Marek

  • 4. Data: 2002-08-13 18:20:41
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl>

    > A czy w przypadku jesli jakas dzialka jest drogowa i jest wlasnoscia
    > gminy (miasta, etc.), to zakladam ze jest ona wtedy ogolniedostepna?

    Jeżeli działka jest własnością gminy, wówczas wcale to nie musi oznaczać, że
    jest ogólnodostępna. Gmina może bowiem działkę i okolicę komuś
    wydzierżawić/wynająć.

    Najlepiej zapytać w urzędzie gminy o status tej drogi - czy jest to droga
    publiczna. Nie wiem czy uzyskasz tam informację, ale może odeślą Cię do
    kogoś innego, kto będzie o tym wiedział. W każdym bądź razie sprawdzenie
    statusu podrzędnej drogi nie jest proste i przygotuj się na ciągłe
    odsyłanie. Z praktyki wiem, że w tych sprawach praktycznie wszędzie mają
    burdel.

    Pozdrawiam
    MAX

  • 5. Data: 2002-08-14 10:25:38
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl> wrote in message

> [...]
    > statusu podrzędnej drogi nie jest proste i przygotuj się na ciągłe
    > odsyłanie. Z praktyki wiem, że w tych sprawach praktycznie wszędzie mają

    Dzieki,

    Cos czuje, ze zanim wyjasnie wszystkie sprawy wlasnosciowo-drogowe
    to zrobie chyba doktorat z prawa '-))

    MZ