  • 11. Data: 2014-02-19 17:21:47
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 19.02.2014 16:09, Kris pisze:
    > Komornik nie pouczył?

    Nie

  • 12. Data: 2014-02-19 18:56:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-19 17:21, Chocobo pisze:

    > Nie

    Spytaj się dłużnika (pouczonego).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-02-19 21:45:33
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    wiadomości news:le27aq$fg0$1@node2.news.atman.pl...

    > Bo prawo nakazuje komornikowi zajmowanie nieruchomości będących we
    > władaniu dłużnika.

    yhmmm...
    ale to jest Polska wlasnie
    gdzies jest przepis ze narzdzie przestepstwa przepada na rzecz skarbu
    panstwa
    jazda po pijaku powyzej ilus tam promili jest przestepstwem
    narzedziem jest oczywista auto
    tylko jakos nie przepadaja....
    gdzie sie myle?

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 14. Data: 2014-02-19 21:49:21
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 13:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo prawo nakazuje komornikowi zajmowanie nieruchomości będących we
    > władaniu dłużnika.

    No dobrze. Najmuję u kogoś mieszkanie, jestem zameldowany. Robię długi,
    przychodzi komornik, zabiera lodówkę, pralkę etc. W którymś momencie
    pojawia się właściciel i zauważa 'braki'. Czy naprawdę w żaden sposób
    nie jest chroniony? Komornik może sobie coś zabrać, bo wg niego jest we
    władaniu dłużnika?

    marcin

  • 15. Data: 2014-02-19 22:01:38
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Chocobo" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojawia się właściciel i zauważa 'braki'. Czy naprawdę w żaden sposób nie
    > jest chroniony? Komornik może sobie coś zabrać, bo wg niego jest we

    jak nie udowodnil (wlasciciel) ze nie sa jego to tak...
    rownie dobrze powinien przedstawic zaswiadczenie ze nie jest wielbladem
    ale wielbaldy nie maja lodowek i pralek wiec lepiej siedziec cicho...

  • 16. Data: 2014-02-19 22:19:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.02.2014 21:45, HANA pisze:

    > yhmmm...
    > ale to jest Polska wlasnie

    Masz jakiś problem z tym, że istnieje przepis choć trochę utrudniający
    cwaniaczkom-wyłudzaczom unikanie egzekucji poprzez bajer "ale ten złoty
    Rolex na moim przegubie nie jest mój... podobnie jak ten gruby zwitek
    kasy w tym także nie moim garniturze od Armaniego"?

    > gdzies jest przepis ze narzdzie przestepstwa przepada na rzecz skarbu
    > panstwa

    Tak? A gdzie? Wskażesz taką bezwarunkową zasadę? Przeczytasz?

    > jazda po pijaku powyzej ilus tam promili jest przestepstwem
    > narzedziem jest oczywista auto

    Dlaczego to jest takie oczywiste?

    > tylko jakos nie przepadaja....
    > gdzie sie myle?

    Właściwie wszędzie.

  • 17. Data: 2014-02-19 22:19:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-19 21:49, Chocobo pisze:
> [...]
    > pojawia się właściciel i zauważa 'braki'. Czy naprawdę w żaden sposób
    > nie jest chroniony? Komornik może sobie coś zabrać, bo wg niego jest we
    Chrzanisz. Komornik przede wszystkim ustali, czyje jest mieszkanie, bo
    jak dłużnik posiada jakąś nieruchomość to już jest nieźle i jest mu co
    zabrać. Gdy okaże się, że mieszkanie wynajęte, to już taki szybki nie
    będzie do zajmowania rzeczy. Odróżniaj dwie rzeczy: wynajmowanie od
    obcej osoby, a mieszkanie u (najbliższej) rodziny.

    Maciek

  • 18. Data: 2014-02-19 22:19:21
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 22:01, HANA pisze:

    > jak nie udowodnil (wlasciciel) ze nie sa jego to tak...
    > rownie dobrze powinien przedstawic zaswiadczenie ze nie jest wielbladem
    > ale wielbaldy nie maja lodowek i pralek wiec lepiej siedziec cicho...

    Jak miał udowodnić jak nic nie wiedział. Teraz już wie, ale kupił lat
    temu 10 i nie ma jak udowodnić.

    Jak to wygląda w europie? Wiadomo czy ktoś poszkodowany uderzał już w
    tamtym kierunku? Przecież to jest qwa jawny bandytyzm i łamanie praw
    człowieka...

    marcin

  • 19. Data: 2014-02-19 22:25:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.02.2014 21:49, Chocobo pisze:

    > No dobrze. Najmuję u kogoś mieszkanie, jestem zameldowany. Robię długi,
    > przychodzi komornik, zabiera lodówkę, pralkę etc. W którymś momencie
    > pojawia się właściciel i zauważa 'braki'.

    Jeśli jest to koniec umowy najmu, to właściciel wyciąga protokół
    zdawczo-odbiorczy i podlicza najemcę za wszystkie braki. Nie jest ważne,
    czy wyniósł komornik (i lokator nie poinformował o tym w celu
    umożliwienia właścicielowi terminowej reakcji), złodziej (i lokator nie
    poinformował policji oraz właściciela w celu umożliwienia uzyskania
    odszkodowania od ubezpieczyciela) czy sam lokator (bo mu na wódkę zabrakło).

    Wynajmować nieruchomości też trzeba umieć. To nie jest automatyczna
    maszynka do produkcji łatwej kasy dla każdego głupiego.

    > Czy naprawdę w żaden sposób
    > nie jest chroniony? Komornik może sobie coś zabrać, bo wg niego jest we
    > władaniu dłużnika?

    Ależ jest - już parę razy przegapiłeś sygnały ze strony innych, że jak
    najbardziej istnieją dość rutynowe mechanizmy chroniące właścicieli -
    trzeba tylko dopilnować terminów zamiast najpierw wszystko olewać, a
    potem robić histerię.

  • 20. Data: 2014-02-19 22:26:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.02.2014 22:01, HANA pisze:

    > jak nie udowodnil (wlasciciel) ze nie sa jego to tak...
    > rownie dobrze powinien przedstawic zaswiadczenie ze nie jest wielbladem
    > ale wielbaldy nie maja lodowek i pralek wiec lepiej siedziec cicho...

    O budowaniu mądrze pisałeś, ale tutaj takie brednie tworzysz, że aż
    głowa boli.