  • 1. Data: 2002-08-08 13:30:10
    Temat: Re: Działalność gospodarcza
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > Co proponujecie jakie opłaty.

    Dobrze się zastanowić co (i ILE) masz do stracenia.
    Zagraj w ToToLotka - prawdopodobieństwo zysku jest podobne.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2002-08-08 13:49:45
    Od: "Qwax" <...@...q>

    1. odpisuj pod cytatami
    2. tnij niepotrzebne cytaty

    > Chce dalej pracować na etacie i prowadzić działalnośc słyszałem ze
    jest to
    > opłacalne mniejsze wszelkie opłaty.

    Zgadza się. Ale zanim zaczniesz liczyć opłaty policz możliwe
    przychody, przemyśl zakres działań i sens podejmowania działalności
    gospodarczej (może umowy o dzieło za latwiły by to prościej)

    Dobry bussines plan (wyłącznie na twoje potrzeby) też nie byłby zły.
    Dowiesz się wtedy (przez konieczność zdobycia wielu informacji) czy
    spodziewać się możesz zysku czy komornika.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2002-08-08 14:20:43
    Temat: Działalność gospodarcza
    Od: "wojtus" <w...@s...pl>

    Pracuje na całym etacie w firmie. Chce założyć dodatkowo działalność
    gospodarczą. Co proponujecie jakie opłaty. Interesuje mnie dogłębna wiedza
    na ten temat. może jakiś link

    Wojciech

  • 4. Data: 2002-08-08 14:28:14
    Od: "wojtus" <w...@s...pl>

  • 5. Data: 2002-08-09 11:24:44
    Od: "Grzes P." <d...@p...com>

> [...]
    > Dowiesz się wtedy (przez konieczność zdobycia wielu informacji) czy
    > spodziewać się możesz zysku czy komornika.

    Oczywiscie, ze dobry biznes plan bylby dobry. Ale to nie odpowiedz na
    pytanie, tym bardziej, ze nie wiadomo, na czym ta dzialalnosc mialaby
    polegac.

    Przede wszystkim oszczedzasz na zusie. Zamiast placic 500 czy 600 PLN (nie
    wiem ile teraz tego jest) placisz 100 zl ubezpieczenia zdrowotnego. Potem
    zalezy, w jakiej formie bedziesz sie rozliczal z US-em, ale dojdzie Ci do
    tego jeszcze podatek (zryczaltowany lub PIT-5 lub VAT etc)
    Wez natomiast pod uwage to, ze jak np. bedziesz sie chcial za rok starac o
    duzy kredyt to: 1) firma musie istniec przynajmniej 2 lata (najczesciej); 2)
    procedury weryfikacji bankow przy dzialalnosci sa znacznie bardziej doglebne
    i nalatasz sie mnostwo po urzedach.

    Zreszta, bieganie po urzedach to jedna z czynnosci ktora Ci dojdzie, jak
    otworzysz dzialalnosc ;)

    Stron troche jest w i-necie, nie pamietam teraz, ale jest sporo serwisow
    (np. Onet) opisujacych rozne tematy zwiazane z dg. Niemniej - najlepszym
    linkiem bedzie link do dobrej ksiegowej (w formie kontaktu osobistego nie
    elektronicznego :) ), ktora poprowadzi Cie przez gaszcz tematow :-)

    Pozdrawiam
    Grzes