  • 1. Data: 2007-07-06 08:34:23
    Temat: Dyżur weekendowy
    Od: "maksymilian maksymalny" <harry27@_wytnij_to_op.pl>

    Witam,
    mam pracowników pracujących w trakcie weekendu.
    W sobotę od 9.00-24.00
    W niedzielę od 9.00-23.00

    Dyżur to nadzór urządzań internetowych. Pracownicy mają możliwość
    świadczenia pracy z domu.
    Potrzebuję to dopasować do obowiązujących przepisów prawa pracy.

    Czy należy zmienić godziny pracy?
    Ile za taki dyżur powinno przysługiwać dni wolnych?
    Jakie wg prawa powinno być wynagrodzenie w stosunku do normalnej dniówki?
    Czy w świetle przepisów prawa pracy dyżur ten może pełnić jedna osoba?

    dziękuję za wszlkie odpowiedzi
    m.

  • 2. Data: 2007-07-08 19:59:02
    Temat: Re: Dyżur weekendowy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Fri, 6 Jul 2007 10:34:23 +0200, od maksymilian
    maksymalny :

> [...]
    > świadczenia pracy z domu.
    > Potrzebuję to dopasować do obowiązujących przepisów prawa pracy.

    Myslę, że odpowiedzi znajdziesz w art. 132-133 i 136 kp. oraz 144.

    > Czy w świetle przepisów prawa pracy dyżur ten może pełnić jedna osoba?

    za mało danych.

    Znam przypadek, gdzie pracownicy nadzorowali urządzenia przez internet
    siedząc w domu. Wymagało to w zasadzie non-stop patrzenia w monitor i
    reagowania na zdarzenia na monitorze, zmiany były rozpisane tak, że przez
    12 godzin obstawiały 2 osoby:
    18:00-20:00 osoba A
    20:00-22:00 osoba B
    22:00-0:00 osoba A
    0:00-2:00 osoba B
    2:00-4:00 osoba A
    4:00-6:00 osoba B
    6:00-8:00 osoba C
    8:00-10:00 osoba D
    itd.
    w systemie 12 godz. w necie w nocy, 48 wolnych, 12 w necie dzień, 24 wolne,
    praktycznie to trochę się zamieniali, ale ciągłośc kontroli była
    zapewniona.

    ale to była robota ciągła, a u ciebie ? tylko sob/niedz ? czy w tygodniu
    też ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net