  • 1. Data: 2007-07-06 05:45:29
    Temat: zwrot kosztów postępowania sądowego - czy muszę płacić?
    Od: pytający <p...@g...pl>

    Dzień dobry.
    Nie zapłaciłem w terminie podatku od nieruchomości dla starostwa. 2,5
    miesiąca po terminie, bez żadnego dodatkowego wezwania, starostwo
    skierowało pozew przeciw mnie do sądu. Sąd nakazał:
    -zapłatę podatku wraz z odsetkami (uregulowane zostało natychmiast),
    -zapłatę 600PLN dla starostwa tytułem "kosztów postępowania sądowego",
    -zapłatę 100PLN dla sądu (zapłacone).
    Moje poważne wątpliwości budzi kwota 600PLN, która mała nie jest, a
    stanowi ~20% wartośći pozwu! 600PLN ekstra to dla mnie sporo w
    wartościach względnych jak i bezwzględnych. Nie chcę tego płacić, karą
    za opóźnienie były już dla mnie odsetki urzędowe i 100PLN dla sądu. Moje
    pytanie do Was:
    -czy mam szansę "wymigać" się od płacenia tych 600PLN?
    -jaka jest podstawa prawna? (600PLN to IMHO spory koszt skierowania
    takiego pozwu, suma wygląda trochę na wziętą z księżyca).
    Nie chcę absolutnie rozprawy ani dalszych kosztów. Jeśli próba odwołania
    spowoduje np. rozprawę (za którą będę musiał zapłacić), a szanse na
    uniknięcie ów 600PLN są niewielkie, to chcę jej uniknąć.

    Pytający.