  • 1. Data: 2006-03-06 14:21:25
    Temat: Dwa pytania o postepowanie egzekucyjne
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Firma remontowa zawalila i nie chciala naprawic usterek zatem sprawa trafila do
    Sadu Grodzkiego ktory wydal nakaz zaplaty. Wyrok jest nieprawomocny i bede
    wnioskowal o nadanie klauzuli wykonalnosci. Chcialbym sie dowiedziec co dalej
    uczynic aby sciagnac naleznosc. W postepowaniu przedstawilem kosztorys wykonania
    naprawy i zasadniczo tyle sie domagam od pozwanej firmy. Skoro firma sie nie
    odwolala to lepiej bedzie zwrocic sie do tej firmy i zachecic do dobrowolnej
    zaplaty czy tez od razu skierowac sprawe do komornika ? Nigdy nie sciagalem nic
    przez komornika zatem nie wiem ile wynosi jego prowizja i czy np.: ta prowizje
    komornik moze sobie sciagnac z dluznika zamiast ze mnie ?
    Szukam po prostu najszybszego rozwiazania sprawy bo nie chce jeszcze dokladac do
    interesu a pieniadze z kosztorysu niech ida na remont a nie windykatora lub
    komornika.

    - Telemach -

  • 2. Data: 2006-03-06 14:29:21
    Temat: Re: Dwa pytania o postepowanie egzekucyjne
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Telemach" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > lepiej bedzie zwrocic sie do tej firmy i zachecic do dobrowolnej
    > zaplaty czy tez od razu skierowac sprawe do komornika?

    Dla dłużnika będzie lepiej jesli najpierw zwrócisz się do niego, a jeśli
    zwrócisz się najpierw do komornika to będzie lepiej dla niego.

    > Nigdy nie
    > sciagalem nic przez komornika zatem nie wiem ile wynosi jego
    > prowizja

    15% - 20%

    > i czy np.: ta prowizje komornik moze sobie sciagnac z
    > dluznika zamiast ze mnie?

    Koszty bierze zawsze od dłużnika. Od ciebie może co najwyżej domagać się
    zaliczki na zapytania w urzędach, czy dla biegłego.

    > Szukam po prostu najszybszego rozwiazania
    > sprawy

    Mafia. :)

  • 3. Data: 2006-03-06 14:38:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Telemach napisał(a):
    > Firma remontowa zawalila i nie chciala naprawic usterek zatem sprawa trafila do
    > Sadu Grodzkiego ktory wydal nakaz zaplaty. Wyrok jest nieprawomocny i bede
    > wnioskowal o nadanie klauzuli wykonalnosci.

    skoro jest nieprawomocny, to nie uzyskasz klauzuli wykonalności...

    KG

  • 4. Data: 2006-03-06 15:21:18
    Od: "Piotrek" <p...@m...com>

    Użytkownik "Telemach" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokladac do
    > interesu a pieniadze z kosztorysu niech ida na remont a nie windykatora

    Najszybciej bedzie dogadac sie z ta firma bo przez komornika to roznie bywa
    , czasami cyrki wychodza , jezeli choidzi o oplaty komornicze to nie zawsze
    sa one pokrywane przez dluznika wszytsko zalezy od sprawy , z tego co czytam
    w Twoim poscie to jak firma remontowa bedzie cwana to nawet przy przegranym
    procesie dla niej koszta windykacji naleznosci bedziesz musial pokryc sam.
    Wszystko zalezy od tego o jaka sume chodzi ale w przedziale powyzej 10.000
    polecam inne sposoby i inne instytucje ktore maja wieksza i szybsz
    sciagalnosc.Ale lepiej jak sie dogadacie miedzy soba napewno bedziesz
    szybciej i taniej dla Ciebie

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-06 17:18:12
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    >Mafia. :)

    Ktos juz publikowal na tej grupie doswiadczenia z takich porad ?

    >skoro jest nieprawomocny, to nie uzyskasz klauzuli wykonalności...

    nie widze powodu zeby sie nie uprawomocnil

    > w Twoim poscie to jak firma remontowa bedzie cwana to nawet przy przegranym
    > procesie dla niej koszta windykacji naleznosci bedziesz musial pokryc sam.

    To jest bardzo mala firma, facet myslal ze zwali odpowiedzialnosc na
    podwykonawce ale mu sie nie udalo. Nie odwolal sie po dostarczeniu mu nakazu
    zaplaty zatem mysle ze nie usmiecha mu sie teraz podskakiwac.

    > Wszystko zalezy od tego o jaka sume chodzi ale w przedziale powyzej 10.000

    chodzi o sume do 3kPLN

    - Telemach -