  • 1. Data: 2004-01-28 12:57:32
    Temat: Druk dyplomow wydawanych przez uczelnie wyzsza
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Czesc!

    Jestem informatykiem w szkole wyzszej. Obecnie mamy drukowanie
    dyplomow studentom.
    Z drukarni otrzymujemy wydrukowane gotowe formularze i sa one
    drukami scislego zarachowania. Formularz ten jest standardowa kartka
    formatu A5 na lekko blyszczacym papierze. W formularze te za pomoca
    drukarki laserowej wdrukowujemy dane osobowe studenta oraz
    wszystkie pozostale niezbedne na dyplomie dane. Ogolnie jest problem
    z wlasciwym trafianiem w wykropkowane na dyplomie pola. Dyplomy
    z tej samej partii maja czasami milimetrowe przesuniecia wydrukowanych
    elementow i mozecie sobie wyobrazic jak moga wygladac dyplomy po
    wydrukowaniu - albo za nisko albo za wysoko jest np. nazwisko.
    (drukujemy poprzez szablon Worda a dane pobierane sa z bazy).

    A teraz sedno sprawy. Wdrukowywanie sie ma sens jesli posiada sie
    dobra (czytaj droga drukarke) a drukarnia dostarcza identyczne kopie.
    Powstala wiec mysl czyby samemu nie drukowac od poczatku do konca
    CALEGO dyplomu (lacznie z orzelkiem) (oprocz pieczatki oczywiscie :-)
    na drukarce na specjalnym czystym papierze zmowionym w drukarni -
    nie ma wtedy problemu z bledami, krzywymi drukami itp. - jak zle to
    sie poprawi.

    I teraz pytanie: jak taki sposob stoi w zgodzie z prawem?

    Czy MEN musi wyrazic zgode na to by taki dyplom byl wazny?

    Czy tak stworzony dyplom opatrzony pieczeciami szkoly i podpisami
    jest w 100% wazny i nie ma problemow z jego honorowaniem?

    Jakie ustawy badz rozporzadzenia reguluja te kwestie (oprocz DU 2000.6.73
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
    z dnia 24 stycznia 2000 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw,
    dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich
    sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów
    przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za
    wykonywanie tych czynności. Dz. U. z dnia 31 stycznia 2000 r.)

    PS: Zaznaczam, ze pytalem i nadal pytam sie Pana Google w poszukiwaniu
    informacji na ten temat.

    Dzieki za odpowiedz, pozdrawiam!
    --
    Andrew P

  • 2. Data: 2004-01-28 15:47:12
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "The Changer" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wykonywanie tych czynności. Dz. U. z dnia 31 stycznia 2000 r.)
    >
    > PS: Zaznaczam, ze pytalem i nadal pytam sie Pana Google w poszukiwaniu

    Przerabiałem to w szkole.
    Świadectwa były w całości drukowane na giloszu, czyli tym samym papierze,
    który służy do robienia nadruków w drukarni.
    To co wychodzi z drukarki musi być identyczne z oryginałem co do kropki.
    Jest to zgodne z prawem.
    Z tego co pamiętam to druki ukończenia szkoły nie mogą być drukowane, tylko
    mają być pisane ręcznie (przestraszyli się podróbek), ale nie wiem co się w
    tym temacie zmieniło bo rozstałem się tym interesem jakieś dwa lata temu.
    Natomiast jak się to ma do odpisu dyplomu ukończenia studiów to nie mam
    pojęcia.
    Jak się ładnie uśmiechniesz to więcej informacji na pewno udzieli ci ktoś z
    www.vulcan.edu.pl, powinni być na bieżąco.