    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Droga osiedlowa na działce prywatnej
    Date: Wed, 29 Sep 2021 09:16:27 +0200

    Kilka lat temu kupiłem działkę, klasa w większości pastwiska i rolna.
    Lokalny urząd zwrócił moją uwagę mając zastrzeżenia do innej sprawy niż
    chce spytać, ale wracając do meritum. Działka ma kilka hektarów i
    ciągnie się wzdłuż (jakieś 150m) uliczki osiedlowej.

    Kiedy kupowałem tę ziemię to ta uliczka miała ~2m i była zarośnięta
    łąkami po obu stronach, a sama droga wyglądała jak wyjeżdżony ślad w
    łące. Kiedy ją widziałem niedawno to zrobiła się z tego 3-4 metrowa
    droga szutrowa, ewidentnie nawieziona jakimś kamieniem i ubita. Po
    przeciwnej stronie widzę że wyrosło 6 domów i w budowie są kolejne -
    czyli jeździ ciężki sprzęt, ludzie mieszkają i codziennie jest używana
    dlatego się tak zmieniła.

    Moje pytanie - co z tymi ~2m tej drogi która wg mapy ciągnie się wzdłuż
    mojego terenu? Na razie tam nic nie buduje więc nie mam żadnych warunków
    wydanych, MPZP także nie jest ustalone. Mój zamysł jest taki że chce
    ogrodzić swoją działkę wzdłuż drogi, zanim (jak domniemam) ten pasek
    ziemi po prostu "magicznie przepadnie". Czy jeżeli geodeta wyznaczy mi
    słupki na tej drodze, to jeżeli zostawię te 2,5m drogi żeby samochody
    mogły przejechać (jestem ugodowy), to mogę wykonać ogrodzenie wzdłuż
    części tej drogi?

    Sprawa w której wezwał mnie urząd dotyczy tego że na tej mojej działce
    pojawiła się ziemia której tam nie było i że "ja nawiozłem". No i ziemia
    jest bo się skarpy pojawiły i górki, ale nie trudno się domyślić skąd
    skoro na przeciwko działki ładnie wyrównane a pod domami fundamenty. Na
    razie tak to wytłumaczyłem pani w urzędzie i tym się mniej martwię (choć
    się odgrażała że sprawdzą wysokość na mapach i będę co do wiaderka
    wywoził - działka jest przy rzecze i jej część jest oznaczona na mapie
    jako "teren zalewowy").

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz