  • 1. Data: 2007-08-03 20:26:24
    Temat: Dowolne koszty wysyłki/dostarczenia
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    na apa pojawił się temat: towar (np. laptop) kosztuje 1zł a
    wysyłka/dostarczenie 2500zł. Czy ceny za wysyłkę/dostarczenie mogą być
    dowolne ze strony sprzedawcy? Czy też takie działanie łamie prawo?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 2. Data: 2007-08-03 20:36:42
    Temat: Re: Dowolne koszty wysyłki/dostarczenia
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 03 Aug 2007 22:26:24 +0200, Wrak Tristana <n...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >wysyłka/dostarczenie 2500zł. Czy ceny za wysyłkę/dostarczenie mogą być
    >dowolne ze strony sprzedawcy? Czy też takie działanie łamie prawo?

    oidp ustawe, kupujacy musi znac wszystkie skladniki ceny i tyle,
    nikt nie wnika jaki jest koszt transportu, o ile o tych kosztach
    wiedzial kupujacy i je zaakceptowal.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2007-08-03 20:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Witam,
    >
    > na apa

    ...co to jest? :O

    > pojawił się temat: towar (np. laptop) kosztuje 1zł a
    > wysyłka/dostarczenie 2500zł. Czy ceny za wysyłkę/dostarczenie mogą być
    > dowolne ze strony sprzedawcy? Czy też takie działanie łamie prawo?

    Przecież dostawcy telekomunikacyjni cały czas tak robią :]
    Jaki miałby być cel takiego "ustawienia", bo chyba na to pytanie
    trzeba odpowiedzieć? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-08-03 20:56:28
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 22:48
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708032246450.3712@athlon64>):

    > ...co to jest? :O

    Alt.PL.Alledrogo

    > Przecież dostawcy telekomunikacyjni cały czas tak robią :]

    ????

    > Jaki miałby być cel takiego "ustawienia", bo chyba na to pytanie
    > trzeba odpowiedzieć? :)

    No cel jest taki, że np. człowiek sobie biega po sklepie elektronicznym typu
    Alledrogo czy innym Merlinie itp. No i patrzy na ceny towarów i wrzuca do
    koszyka, bo zakłada, że ceny wysyłki będą w normie społecznej. A tu ma
    100zł za towar i 10000zł za wysyłkę... No albo dzwonisz po pizzę... ,,ile
    kosztuje famerska?'' ,,10zł'' ,,dobra, biorę dwie z dowozem''.... Dowieźli:
    ale panie, w cenniku był 1000zł za dowóz... 1020zł proszę...

  • 5. Data: 2007-08-03 20:56:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > na apa pojawił się temat: towar (np. laptop) kosztuje 1zł a
    > wysyłka/dostarczenie 2500zł. Czy ceny za wysyłkę/dostarczenie mogą być

    To ja kupie 10 sztuk i zjawie sie osobiscie u sprzedawcy :) Ciekawe jak
    wielkie będzie miał oczy ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 6. Data: 2007-08-03 21:06:49
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 22:56
    (autor KrzysiekPP
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <M...@n...task.gda.pl>):

    > To ja kupie 10 sztuk i zjawie sie osobiscie u sprzedawcy :) Ciekawe jak
    > wielkie będzie miał oczy ...

    Za odbiór osobisty też kasuje 2500zł albo nie ma takiej opcji.

  • 7. Data: 2007-08-03 23:10:18
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-08-2007 o 22:26:24 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > na apa pojawił się temat: towar (np. laptop) kosztuje 1zł a
    > wysyłka/dostarczenie 2500zł. Czy ceny za wysyłkę/dostarczenie mogą być
    > dowolne ze strony sprzedawcy? Czy też takie działanie łamie prawo?

    Moze to sie lapac na jakies oszustwa podatkowe. Bo laptopa wrzuca na 22% a
    transport na 0% jak odpowiednio przykombinuja. Gdyby liczyc podane ceny
    jako ceny netto to na czyms takim firma zaplaci 22gr podatku. Bez
    kombinacji jakies 550zl. Jest roznica?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-08-04 07:02:00
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > ceny netto to na czyms takim firma zaplaci 22gr podatku. Bez kombinacji

    Oszukuje też allegro, bo płaci prowizję od 1 zł, a faktycznie za towar kasuje
    2501 zł...

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2007-08-04 11:13:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 4 sierpnia 2007 01:10
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.twiangbhrgp2nr@sempron>):

    > Moze to sie lapac na jakies oszustwa podatkowe. Bo laptopa wrzuca na 22% a
    > transport na 0% jak odpowiednio przykombinuja.

    Nie sądzę... Nie widzę możliwości polecenia z transportem na 0% chyba że się
    mylę... Istnieje możliwość polecenia na zw ale właśnie świadcząc
    pośrednictwo w wysyłce pocztą, więc do kwoty PP.

  • 10. Data: 2007-08-05 21:46:49
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-08-2007 o 13:13:51 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > mylę... Istnieje możliwość polecenia na zw ale właśnie świadcząc
    > pośrednictwo w wysyłce pocztą, więc do kwoty PP.

    http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=466
    Wystarczy, ze magazyn zlokalizuja sobie poza granicami kraju. Raz na
    miesiac przywioza transport laptopow do jakiegos miasta i pozniej
    rozprowadza po kraju. I odbiorca placi za ten miedzynarodowy transport
    2500zl, przy 0% VAT. Chyba, ze sam tez cos zakrecilem :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.