    From: "Marcin" <M...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dotyczy wpisu o zdłużeniu - długie
    Date: Mon, 16 May 2005 16:28:55 +0200

    Prowadzę działalność gospodarczą, niestety z pewnych powodów zadłużyłem się
    na rzecz ZUS, który oczywiście wszedł mi na konto firmy. Z tego powodu nie
    mogłem zapłacić za fakturę zakupu pewnej firmie. Dział finansowy tej firmy
    przysłał mi listem poleconym jeden raz wezwanie do zapłaty od tego czasu nie
    wysyłano mi żadnych pism a tym bardziej poleconych. No i tydzień temu
    otrzymałem pismo z KSV BIG pismo o umieszczeniu mnie w ich rejestrze o
    zaległościach płatniczych na rzecz tamtej firmy. Moje pytanie jest takie:
    czy zgodnie z przepisami nie powinienem otrzymać listem poleconym wezwania
    ostatecznego do zapłaty z informacją, że jeżeli tego nie uczynię moje dane
    zostaną umieszczone we wpisie KSV BIG. A jeśli nie otrzymałem takiego, to co
    zrobić. Przyznaję się do długu i mam zamiar go spłacić ale wpis ten
    ogranicza mnie w prowadzeniu mojej działalności - brak możliwości zakupu na
    odroczony termin. Jednocześnie przez te ograniczenia nie mogę zarobić tyle
    by zacząć spłacać dług i koło się zamyka. Czytałem na stronie internetowej
    KSV BIG, że firma przed umieszczeniem dłużnika w rejestrze powinna
    powiadomić dłużnika o takich krokach. Czy reguluje to jakiś konkretny
    przepis?
    Marcin